خرید تضمینی گندم در استان سمنان از سال گذشته فراتر رفت

سمنان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: خرید تضمینی گندم در این استان حدود سه درصد از امروز بیست و یکم تیر ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

عبدالرحیم تحصیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز کرد: از زمان برداشت تا کنون ۶۶ هزار و ۶۷ تن گندم به ارزش ۷۶۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از کشاورزان نقاط مختلف استان سمنان خرید تضمینی شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اضافه کرد که این مقدار خرید تضمینی گندم از شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سرخه، گرمسار و آرادان انجام شد و تا بیستم تیرماه امسال ۶۳ و هفت دهم درصد مطالبات گندمکاران استان برابر با ۴۸۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

تحصیلی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سمنان تا پایان برداشت ادامه دارد، افزود: بیشترین خرید تضمینی گندم در استان سمنان تا این لحظه مربوط به شهرستان میامی است.

وی یادآور شد: ۲۷ هزار و ۳۳۰ تن گندم از کشاورزان شهرستان میامی از طریق مراکز خرید فعال، خرید تضمینی شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: در زمان اوج برداشت گندم ۳۱ مرکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف استان فعال است و اکنون ۲۲ مراکز برای خرید تضمینی گندم در استان سمنان فعال است.

امسال گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید با قیمت تضمینی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی، در شرایطی که افزایش سطح زیر کشت گندم در استان سمنان تنها یک درصد است، برآوردها نشان‌دهنده افزایش ۳۴ و نیم درصدی خرید گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۸۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.

۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha