۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85214435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خرید تضمینی گندم در میامی امسال ۱۰ درصد افزایش داشت

شاهرود - ایرنا - رییس اداره تعاون روستایی میامی گفت: امسال ۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان خرید تضمینی شد که این مقدار نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن خدادادزاده روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال ۳۰ هزار تن گندم توسط پنج مرکز و همکاری اداره و اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان میامی خریداری شد.

وی به پایان خرید گندم تضمینی در شهرستان میامی اشاره کرد و گفت: آخرین محموله بار گندم ارسالی از کشاورزان در بخش کالپوش به مقاصد تعریف شده بارگیری و حمل شد.

رییس اداره تعاون روستایی شهرستان میامی ابراز کرد: میزان خرید گندم امسال منطقه فرومد از بخش مرکزی این شهرستان برای نخستین بار رشد ۶ برابری نسبت به ۲ سال گذشته داشت.

خدادادزاده تصریح کرد: جهت تامین و پایداری امنیت غذایی کشور و مدیریت در زنجیره تولید و بهره‌مندی مناسب از محصولات کشاورزی، تمامی مراحل خرید با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میامی و تلاش مجموعه شبکه تعاون روستایی، تشکل‌های مربوطه، طبق دستورالعمل‌ها و با دقت کامل انجام شد تا کشاورزان با آرامش و بدون دغدغه حاصل دسترنج خود را تحویل دهند.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی، در شرایطی که افزایش سطح زیر کشت گندم در استان سمنان تنها یک درصد است، برآوردها نشان‌دهنده افزایش ۳۴ و نیم درصدی خرید گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۸۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.

جهاد کشاورزی میامی سه مرکز حومه، فرومد و کالپوش را زیر پوشش دارد و ۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کُلزا و چغندرقند استان سمنان در این شهرستان است.

شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره‌‍‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha