وزیر جهادکشاورزی به مقام شهدا در گلزار شهدا آق‌قلا ادای احترام کرد

گرگان - ایرنا - وزیر جهادکشاورزی عصر روز چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی گرگان وارد این استان شده و بلافاصله با حضور در گلزار شهدای آق‌قلا با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین ادای احترام «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهادکشاورزی به مقام شامخ شهدای شهر گرگان، علی‌محمد زنگانه استاندار، رحمت الله نوروزی نایب رییس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم علی‌آبادکتول و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های مرتبط با جهادکشاورزی استان، وی را همراهی می‌کردند.

بازدید از طرح ۴ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در منطقه «انبارالوم» از توابع شهرستان آق‌قلا، نخستین برنامه کاری وزیر جهادکشاورزی در سفر دو روزه به گلستان است.

وزیر جهادکشاورزی به مقام شهدا در گلزار شهدا آق‌قلا ادای احترام کرد

این اولین سفر استانی وزیر جهادکشاورزی به همراه شماری از معاونین و مدیران وزارتخانه بوده که با توجه به ویژگی منحصر به فرد گلستان در تولید محصولات کشاورزی و دامی، این استان را به عنوان نخستین مقصد سفرهای استانی وی انتخاب شده است.

بازدید و افتتاح چند طرح و پروژه شامل کارخانه لبنیات صباح در آزادشهر، بازدید از کارخانه ریسندگی ماهوت شمال در علی آبادکتول و دیدار با تشکل‌های بخش کشاورزی و نشست‌ با مسوولان استانی بازدید از پروژه میگو در گمیشان از جمله برنامه‌های وزیر جهادکشاورزی در سفر به گلستان است.


براساس گزارش مسوولان جهادکشاورزی گلستان، این دستگاه برای پنج سال آینده نقشه راه افزایش تولید محصولات کشاورزی را برای ۷ میلیون تن هدفگذاری کرده است.

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در همسایگی سه استان مازندران، خراسان‌شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد و در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است به طوری که بخش کشاورزی این استان با ۲۲۰ هزار خانوار بهره‌بردار معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص را به خود اختصاص داده است.

این استان با داشتن ۶۶۷ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی، وجود ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۸۶۲ هزار هکتار مرتع، پرورش یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز، بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک عشایر و ۳۰۰ هزار راس دام سنگین، وجود بیش از یک هزار واحد مرغداری با ظرفیت اسمی جوجه ریزی بیش از ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره پرورش، وجود ۳۷۸ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت فرآوری سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول کشاورزی، از قطب‌های مهم تولیدمحصولات کشاورزی برای نقش آفرینی در پایداری امنیت غذایی کشور است.

اکنون مطابق داده‌های آماری جهادکشاورزی گلستان، این استان در تولید ۱۵ محصول راهبردی کشور شامل دانه‌های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک (برنج)، پیله‌تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha