۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85169398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دغدغه امر به معروف باید همیشه در جامعه رواج داشته باشد

گنبدکاووس- ایرنا- امام جمعه موقت گنبدکاووس با قدردانی از جامعه متدین ایران اسلامی از مردم و مسوولان خواست توجه ویژه‌ای به امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد به طوری که اجرای این فریضه به سکه رایج در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام روح الله رجنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گنبدکاووس در آستانه هفته اول محرم الحرام که به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است، اظهار کرد: جامعه مهدوی و علوی و جامعه‌ای که به نام و پرچم دین شکل گرفته باید دغدغه اجتماعی داشته باشد و مهمترین این دغدغه‌ چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر نیست.

وی زنده نگه‌داشتن نام و یاد امام حسین(ع) و ماه محرم را از جمله دلایل اقتدار امروز انقلاب اسلامی دانست و از مسوولان و علما و روحانیون خواست تدابیر لازم را داشته باشد تا امسال هم برنامه‌های این ماه با شور حسینی برگزار شود.

امام جمعه موقت گنبدکاووس گفت: طبق تاکیدات رهبری تبلیغ در دوران پسااینترنت و هوش مصنوعی اهمیت زیادی دارد و غفلت از این مساله مشکلات فرهنگی را در پی دارد لذا حوزه‌های علمیه باید این موضوع را اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

حجت الاسلام رجنی همچنین با تبریک هفته تامین اجتماعی و بهزیستی، بیان کرد: رهبری ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ یک بیانیه در تبیین سیاست‌های کلی تامین اجتماعی دادند که یکی از مهمترین بندهای آن الزام به تهیه پیوست تامین اجتماعی برای طرح‌ها و برنامه‌های کلان کشور است که این حرکت جایگاه بالای تامین اجتماعی را به نمایش می‌گذارد.

وی با قدردانی از فعالیت موفق بهزیستی و تامین اجتماعی در چله اول انقلاب اسلامی، افزود: مسوولان نظام کاری جز خدمت به اقشار ضعیف جامعه ندارد چرا که مهمترین دلیل مانگاری زمین دیانت این قشر است و همگی وظیفه داریم تا جایی که امکان دارد برای بهبود شرایط آنان تلاش کنیم.

امام جمعه موقت گنبدکاووس با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به آفریقا، گفت: آیت الله رییسی بعد از سفر به سه کشور آمریکای لاتین، اخیرا با سرود سلام فرمانده در سفر به سه کشور آفریقایی کنیا، زیمباوه و اوگاندا مورد استقبال قرار گرفت و پا گذاشتن رییس جمهور ایران به حیاط خلوت مختص آمریکا و مستعمره برخی از کشورهای غربی صدای اعتراض آنان را درآورد.

حجت الاسلام رجنی با تاکید بر اهمیت تقوا به ویژه تقوای اجتماعی، بیان کرد: با توجه به تاکید فراوان قرآن کریم به مساله تقوا، جامعه‌ای به بالاترین موفقیت‌ها می‌رسد که دل‌های تمام اقشار آن با یاد و نام خدا پیوند خورده باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha