۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85169449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه آبادان: خانواده از ارکان اصلی نظام اسلامی است

آبادان - ایرنا - امام جمعه آبادان با تبریک روز خانواده گفت: کانون خانواده اهمیت زیادی در دین اسلام دارد که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبادان افزود: خانواده از ارکان اصلی نظام اسلامی و دینی است که باید در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغالزایی، معیشت، آموزه های دینی و فرهنگی مورد تقویت قرار گیرد.

وی هدف دشمن را فروپاشی خانواده ایرانی عنوان و اظهار کرد: دشمن در تهاجمات فرهنگی، کانون خانواده‌ ایرانی را مورد هدف قرار داده است.

امام جمعه آبادان گفت: اگر جوان ایرانی قبل از ازدواج به خوبی آموزش ببیند قطعا اهداف دشمن به ثمر نخواهد نشست.

حجت الاسلام غبیشاوی خانواده را نقطه اقتدار جامعه دانست و بیان کرد: اعتیاد تنها عامل سست شدن کانون خانواده نیست بلکه عوامل زیادی باعث ناهماهنگی بین زوجین است.

خطیب جمعه آبادان در ادامه سخنانش با اشاره به سالروز تشکیل مجلس خبرگان گفت: شورای نگهبان از ارکان اصلی نظام و حافظ جمهوریت و اسلامیت بوده و تقویت و تایید آن، تایید و تقویت جمهوری اسلامی است.

وی به جایگاه شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان برابر قانون اساسی وظایف مهم و خطیری از جمله نظارت بر قوانین، نظارت بر انتخابات و بررسی صلاحیت داوطلبان انتخاباتی و... دارد.

خطیب جمعه آبادان در ادامه با تبریک روز تامین اجتماعی گفت: بیمارستان جدید تامین اجتماعی به‌زودی در آبادان بهره‌برداری خواهد شد تا مردم از خدمات آن استفاده کنند.

حجت الاسلام غبیشاوی افزود: البته افتتاح بیمارستان جدید نباید باعث تعطیلی بیمارستان فعلی شود.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز بهزیستی بیان کرد: انتظارات از بهزیستی آبادان بیشتر از توان و ظرفیت آن است که در این راه باید از حمایت های پالایشگاه، منطقه آزاد، پتروشیمی و دیگر ارگان ها استفاده کرد.

خطیب جمعه آبادان خواستار مشارکت خیران شد و گفت: در مناسبت‌های مختلف باید خیران توسط مسئولان بهزیستی به منازل افراد نیازمند بروند تا شاهد ارائه خدمات از سوی آنها باشیم.

وی محرم را ظرفیت بی نظیر در دین اسلام عنوان کرد و گفت: ماه محرم ظرفیت بی نظیری برای ترویج احکام دین و اصلاح سبک زندگی است‌.

حجت الاسلام غبیشاوی اظهار کرد: دشمن به دنبال کمرنگ کردن محرم توسط نیروهای به ظاهر خودی در ایران است و موکب‌داران، مساجد و هیات‌ها باید مانع اهداف آنها شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha