پنج روستای شهرستان بهار از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند

همدان- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: مراحل ساخت مجتمع آبرسانی روستایی حسین آباد عاشوری به پایان رسیده است و با نصب ایستگاه پمپاژ آن، این مجتمع ظرف ۱۰ روز آینده در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد که با افتتاح آن پنج روستای شهرستان بهار از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز جمعه در حاشیه بازدید از عملیات آبرسانی به روستاهای شهرستان بهار افزود: با بهره‌برداری از این مجتمع آبرسانی، آب آشامیدنی مورد نیاز اهالی پنج روستای آبرومند، سیمین، زاغه، رباط زعفرانی و حسین‌آباد عاشوری تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: این پنج روستا حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد که پیش از این، آب مورد نیاز آنها از طریق چاه‌های محلی تامین می‌شد.

بختیاری‌فر تصریح کرد: پیمانکار این طرح روند اجرای پروژه را پیش از کاهش سطح آب چاه‌ها تسریع داده و قرار است تا ۱۰ روز آینده این پروژه را تکمیل کند.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی شدید، سطح آب چاه‌های منطقه کاهش یافته است و این مجتمع آبرسانی با کمک حفر چاه‌های جدید، آب مورد نیاز اهالی این پنج روستا را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ظرفیت آبرسانی این مجتمع، حدود ۳۰ لیتر در ثانیه است که به صورت عادلانه آب آشامیدنی را در بین ۱۵ هزار نفر از اهالی این پنج روستا توزیع می‌کند.

وی افزود: به منظور ساخت و بهره‌برداری از این مجتمع آبرسانی تا کنون حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده که بخشی از آن مربوط به مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان همدان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha