سه مجتمع آبرسانی روستایی در شهرستان کبودرآهنگ همدان بهره‌برداری شد

همدان - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در راستای اجرای طرح جهاد آبرسانی روستایی، سه مجتمع آبرسانی در شهرستان کبودرآهنگ با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان کبودرآهنگ افزود: با بهره برداری از این مجتمع‌های آبرسانی، جمعیت روستاهای آقکند، قادرآباد، اوزون‌دره، چالو، داس قلعه، عظیم دره، خلعت آباد، خان آباد، نوآباد، پرورق و قزلجه از توابع شهرستان کبودرآهنگ از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت: برای بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی روستایی آقکند، ۲ مخزن زمینی ۵۰۰ و ۲۰۰ مترمکعبی در روستاهای چالو و آقکند ساخته شد.

بختیاری‌فر تصریح کرد: این مجتمع دارای خط انتقال به طول ۳۰ کیلومتر در روستاهای قادرآباد، آقکند، اوزون دره و چالو است و خط شبکه آن در روستای اوزون دره به حدود ۱۰ کیلومتر می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از این مجتمع آبرسانی یک حلقه چاه دستی در روستای داس قلعه و ۲ حلقه چاه در شهر کبودراهنگ حفاری شده است، ادامه داد: اعتباری نزدیک به ۲۶میلیارد و سیصد میلیون تومان برای ساخت این مجتمع آبرسانی هزینه شده است که آب آشامیدنی سالم برای جمعیت پنج هزار و ۶۴۱ نفر و یک هزار و ۶۵۷ خانوار را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: مجتمع آبرسانی روستایی عظیم دره نیز با خط انتقالی به طول هشت کیلومتر و اعتبار پنج میلیارد تومان، برای آبرسانی به ۲۸۳ خانوار با جمعیت ۹۳۶ تَن بهره برداری شد.

وی با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی روستایی خلعت آباد نیز سومین طرحی بود که امروز بهره‌برداری شد. افزود: ساخت یک باب مخزن ذخیره هوایی به حجم ۱۵۰متر مکعب در روستای خان آباد و ۲ باب مخزن ذخیره هوایی ۱۰۰ متر مکعبی در روستاهای نو آباد و پرورق که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت دارد، مهمترین قسمت اجرای این طرح بود.

بختیاری‌فر تاکید کرد: برای اجرای این مجتمع آبرسانی یک حلقه چاه در روستای قزلجه حفر و اعتباری نزدیک به پنج میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه شد.

وی اظهار داشت: مجتمع آبرسانی روستایی خلعت آباد آب آشامیدنی سالم و پایدار را برای یک هزار و ۴۹۲ خانوار با جمعیت پنج هزار و ۱۲۶ تَن را تامین می‌کند.

بختیاری‌فر در حاشیه افتتاح این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: در شرایط خشکسالی و با وجود کاهش میزان بارندگی در استان همدان، آبرسانی به ۱۶۰ روستای محروم استان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون دولت درخصوص موضوع آبرسانی به روستاها به ویژه روستاهای محروم تاکید فراوان دارد، اظهار داشت: موضوع آبرسانی به روستاهای محروم با مصوبه ابلاغی از سوی وزارت نیرو در حال حاضر با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) در استان درحال پیگیری است.

بختیاری فر تصریح کرد: بر اساس این همکاری در مرحله نخست به ۱۶۰ روستایی که بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد، آبرسانی می‌شود و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در مرحله نخست در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، میزان بارندگی در استان همدان طی سال آبی گذشته نزدیک به ۴۲ درصد کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha