امام جمعه موقت سمنان: بهبود شاخص‌های اقتصادی در سفره‌های مردم ملموس باشد

سمنان- ایرنا- امام جمعه موقت سمنان با اشاره به ارایه آمارها به ویژه در بخش اقتصاد کشور، گفت: اعلام بهبود شاخص‌های آماری باید در متن زندگی مردم و سفره‌ها ملموس باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای بزرگ سمنان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند هر آماری که از عملکرد ارایه می شود، مردم باید آن را احساس کنند، تاکید کرد: اعلام آمارها خوب است، ولی باید برای مردم ملموس باشد.

وی با تاکید بر اینکه به ویژه در مسائل اقتصادی باید اقدامها برای زندگی و معشیت جامعه قابل درک باشد، بیان کرد: هر خانه یک میزان‌ُالتّورم است، خانواده ها می توانند اقتصاد را درک کنند زیرا در حقیقت، سفره‌ها و اقلام داخل یخچال هر خانه به نوعی نمادی از تغییرات تورمی و آمارها را تعیین می‌کند.

امام جمعه موقت سمنان یادآور شد: حتی یک درصد بهبود شرایط اقتصادی کشور به سود مردم مطلوب است و البته همه می دانند که دنیا مشکلات اقتصادی دارد و بر زندگی مردم ایران هم تاثیر داشته ولی باید به مردم کمک شود.

سفر رییس جمهور به آفریقا استفاده از تمام فرصت ها است

امام جمعه موقت سمنان به سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به آفریقا اشاره و اضافه کرد: برای اداره کشور نباید تخم مرغها را در یک سبد گذاشت، کاری که در دولت گذشته مشهود بود. باید به سود منافع کشور با کشورهای دنیا ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه برخی در این میان نگویند آفریقا کشورهای فقیر دارد، افزود: ۹۶ درصد الماس دنیا، ۹۰ درصد کروم، ۸۵ درصد پلاتین، ۵۰ درصد فسفات، ۶۵ درصد اورانیوم و طلای دنیا در آفریقا قرار دارد.

وی ادامه داد: آفریقا زمینهای وسیع کشاورزی و پرآب دارد که سالها مورد سوءاستفاده کشورهای غربی بوده است. این دست ارتباطات اقتدار ایران اسلامی است تا روزی که دشمنان بر کشور سخت گرفتند، امکان ادامه فعالیت اقتصادی وجود داشته باشد که رویکردی عاقلانه است.

حجت الاسلام عبدوس تاکید کرد: قدرتهایی مانند چین و روسیه و برخی کشورها نیز اکنون اظهار ارادت می‌کنند و البته به دنبال منافعشان هم هستند و توسعه اقتصادی برایشان اهمیت دارد.

وی به شرایط امروز مقاومت اشاره کرد و جایگاه آن را برجسته عنوان و تاکید کرد: مقاومت در دنیا به جایی رسیده است که تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پس از شهادت سردار سلیمانی، سردار قاآنی دارد پیوستگی بین سوریه، عراق و کشورهای خلیج فارس را رقم می‌زند و اسرائیلی‌ها از این بابت احساس خطر می‌کنند. امروز حزب الله در جنوب لبنان سامانه پدافندی دارد و کوچکترین پهپادهای رژیم غاصب اجازه عبور ندارند.

درس‌هایی که مخالفان انقلاب باید از تاریخ بگیرند

وی با اشاره به اینکه در عمر بیش از ۴٠ ساله انقلاب اسلامی، با رهبری‌های داهیانه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، در برابر همه دسیسه‌هایی که دشمن دست در دست هم ایجاد ‌کردند، ایستادگی شد، افزود: جمهوری اسلامی می‌خواهد روی پای خود بایستد، در حالیکه پیش از انقلاب با یک تماس تلفنی برای کشور مسوول تعیین می‌شد، از وزیر تا مسوول شهربانی در شهرهای مختلف.

حجت الاسلام عبدوس به رویکردها و موضع گروه‌های مختلف در صحنه‌های مختلف تاریخ انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: آنها که در برابر انقلاب ایستادند کجا هستند و جوانان عاقبت بسیاری از افراد را مشاهده کنند.

وی اضافه کرد: باید دید افرادی مثل بنی صدر تا اصلاح‌طلب‌ها به کجا رسیدند، در حالیکه نام انقلاب در جهان زبانزد است و کشتی‌های ایران در کل آبهای بین المللی دنیا به طول ۶۵ هزار کیلومتر و تمام تنگه های راهبردی که زیر نظر آمریکا بوده، می چرخد و کسی نظر چپ نمی تواند به محموله های ایران داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط دشمنان انقلاب اسلامی نیز افزود: امروز ببینند رژیم صهیونیستی به چه روزی افتاده است، تنها با ذلت دست به ناامنی در شهرکها می زند، ولی ناکام از این کار است، در حالی که امروز ایران اسلامی اقتدار و شعور را در صحنه های مختلف به نمایش می گذارد.

امام جمعه موقت سمنان مسیر جمهوری اسلامی را مسیر تعیین شده از سوی ائمه اطهار(ع) عنوان و اضافه کرد: امیرالمؤمنین(ع) قرن ها قبل خطی را به عنوان مسیر سعادت تعیین کردند که جمهوری اسلامی در این مسیر برای ظهور زمینه سازی می کند.

حجت الاسلام عبدوس به مناسبت‌های آخر ماه ذی‌الحجه مانند واقعه غدیر و روز مباهله اشاره کرد و افزود: در مناسبت روز مباهله بزرگانی با مناظره و مباحثه می‌خواستند بر پیامبر اسلام(ص) پیروز شوند، در حالی که رسول با عزیزترین نزدیکانشان رفتند و همین حرکت حجت را بر طرف مقابل تمام کرد. روز مباهله روز پیروزی اسلام بر برخی نهله ها بود و عینیت اسلام تثبیت شد.

وی به روز تکریم خانواده هم اشاره کرد و ادامه داد: خانواده مسؤولیت عجیبی دارد. دشمن اکنون با برنامه های خود می خواهد برخی فرایض عقلی و شرعی اسلام را زیر سوال ببرد و جامعه را به فساد بکشاند.

خطیب جمعه موقت سمنان با بیان اینکه نقش علمای دینی در این میان از بیان رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است، گفت: تبلیغ برای علما در اولویت اول قرار دهند و درس و تعلیم در جایگاه دوم است. شرایط کنونی جامعه به گونه ای است که جوانان در اطلاعات عمومی بالا هستند، ولی والدین در زمینه هایی مانند فضای مجازی از فرزندانشان عقب هستند. پدر و مادرها باید احساس مسوولیت کنند و نقش خود را بدانند.

آنها که اغتشاش می کنند، اختیار خود را به دشمن می دهند

وی با اشاره به برخی مواضع غیراصولی حتی از سوی نزدیکان معصومین در تاریخ اسلامی، گفت: اکنون نیز آنان که اغتشاش می‌کنند، خودشان را از بین می برند و فرصت را برای بهره‌جویی از خودشان از سوی دشمن فراهم می کنند.

وی تاکید کرد: این اقدام های اغتشاش‌گونه بوی جهالت می دهد و کنار گذاشتن برخی فرایض واجب، از بین بردن حیثیت خودِ معترضان است. اسلام معتقد است مرد از دامن زن به معراج می‌رسد که نشان‌دهنده اهمیت جایگاه زن است.

امام جمعه موقت سمنان ماه محرم را فرصت شناخت مکتب حسینی عنوان و اضافه کرد: ماه محرم فرصتی است که فرهنگ عاشورا را درست بشناسیم و به جهانیان بشناسانیم. آیین هایی مانند دهه محرم، تاسوعا و عاشورا و راهپیمایی اربعین اهمیت دارد و باید به جایی برسد که نسل جوان باورهای و اعتقاداتشان قوی تر شود و در برابر شبهاتی که دشمنان ایجاد می‌کنند، با این پشتوانه، محکم باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha