۶۰۰ کارگاه تخصصی در کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال وبختیاری گفت: امسال ۶۰۰ کارگاه تخصصی در قالب ۴۰ رشته تخصصی از جمله ساخت عروسک ، کاردستی، نقاشی،عروسک‌گردانی، عکس، کارگرانی، خوشنویسی، شاهنامه‌خوانی و سایر رشته‌ها در سطح مراکز استان در تابستان در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الله آسمند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای پُر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجونان استان ۴۰ رشته مجزا طراحی شده است و در تابستان امسال چهار هزار کودک و نوجوانان در این کلاس‌ها شرکت کردند.

وی اظهار داشت: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان کارگاه‌های تخصی و عمومی در حال اجراست و پارسال ۶ هزار و ۸۰۰ کودک و نوجوان در ۸۳۴ کارگاه در قالب ۴۳ رشته شرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزش متناسب با نیاز کودکان و نوجوانان است، گفت: فعالیت‌های قرآنی و دینی در مراکز کانون امسال با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در حال اجراست.

به گفته وی، هم‌اکنون ۲۱ مرکز ثابت شهری، چهار کانون سیار روستایی و یک مرکز خدمات پستی و به ازای هر ۲۰ روستا یک مرکز سیار روستایی وجود دارد.

آسمند با اشاره به اینکه مرکز ثابت در روستاهای این استان وجود ندارد، گفت: ۸۰ روستا زیرپوشش واحد های سیار هستند و هر ۲۰ روستا یک مربی سیار دارد که غیر از کتاب و امانت کتاب سایر فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی را هم ارائه می‌دهند.

توزیع هشت هزار و ۷۴۲ جلدکتاب در مراکز کانون استان در حال اجراست

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت:توزیع هشت هزار و ۷۴۲ جلد کتاب به همراه وسایل بازی در استان آغاز شده است.

آسمند با بیان اینکه ۲۴۷ هزار و ۸۰۰ جلد کتاب به روز و متناسب با نیاز کودکان و نوجوانان در مراکز کانون وجود دارد، گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از اعضا کانون از این کتاب‌ها استفاده می‌کنند و سال گذشته ۷۷ هزار جلد کتاب از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امانت داده شد.

۲ مرکز کانون پرورش فکری پردنجان و دشتک فعال می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از فعال شدن ۲ مرکز کانون در پردنجان و دشتک خبر داد و گفت: به صورت پایلوت در ۲ مرکز شهری قسمتی از کار را به مربیان جهادی حوزه تربیت واگذار شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha