۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85172220
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار تن بذر در همدان تولید شد

۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85172220
هشت هزار تن بذر در همدان تولید شد

همدان- ایرنا- مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان همدان گفت: هشت هزار تن بذر در مجتمع انباری نهران در همدان تولید و فرآوری شده است.

رضا خزایی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: در مجتمع انباری و تولیدی نهران یک واحد بوجاری با سه خط تولید بذر گندم و جو در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه تولید بذر کلزا نیز در این مجتمع انجام می شود، ادامه داد: طی قرارداد با شرکت کشت و صنعت شهید رجایی امسال ۶۵۰ تن بذر کلزا از سوی اتحادیه تعاون روستایی استان همدان برای مناطق گرمسیر کشور تولید می شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان همدان تاکید کرد: تاکنون خرید بذر جو به میزان یک هزار و ۶۰۰ تن و گندم دیم به میزان ۳۰۰ تن انجام شده است.

وی درباره خرید جو از کشاورزان نیز گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار تن جو نیز به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

خزایی تصریح کرد: ۷۰درصد بذر غلات استان همدان از سوی اتحادیه تعاونی روستایی و تعاونی تولید استان همدان تولید و توزیع می‌شود.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha