۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85206305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۶ تعاونی روستایی در همدان حسابرسی و نظارت می‌شود

همدان- ایرنا- رییس اداره حسابرسی سازمان تعاون روستایی همدان گفت: ۱۸۶ تعاونی شامل روستایی، کشاورزی، زنان، تولید و سهامی زراعی و صنوف در سطح استان حسابرسی و نظارت می شود.

«کامران زنگنه» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به نظارت و حسابرسی شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی‌ها در طول سال اظهار داشت: این نظارت با هدف بررسی نحوه فعالیت آنها و قانونمند کردن اقدامات انجام می شود.

وی اظهار داشت: به طور حتم نظارت بر عملکرد تعاونی ها، زمینه تداوم فعالیت‌ها بر مبنای قانون و ممانعت از بروز تخلفات را در پی خواهد داشت.

رییس اداره حسابرسی تعاون روستایی استان همدان از فعالیت ۱۱۷ هزار بهره‌بردار در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: برخی از این بهره‌برداران در چند تعاونی عضویت دارند و فعالیت می‌کنند.

بررسی روش های مالی و حسابداری مورد عمل شرکت ها و اتحادیه های تعاونی روستایی و کشاورزی، نظارت و راهنمایی بر نحوه تهیه و تنظیم ترازنامه و صورتحساب های مالی، مراقبت و نظارت بر حسن جریان امور مسئولان حسابرسی و ناظران مالی (مشاور مالی)، بررسی روش های انجام حسابرسی و ارزیابی عملکرد (سود و زیان) سالیانه واحدهای تعاونی از مهمترین وظایف حسابرسی تعاونی روستایی است.

در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی به بخش خصوصی سازمان تعاون روستایی صد در صد حسابرسی‌های شبکه تعاون روستایی استان به بخش خصوصی واگذار شده و به عنوان تاییدیه حسابرسی های صورت گرفته اداره حسابرسی بصورت عملیاتی نیز حسابرسی های بخش خصوصی را مورد بررسی قرار می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha