۲۰ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85348799
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استخر اختصاصی مطالبه اصلی شناگران همدانی

۲۰ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۵
کد خبر: 85348799
استخر اختصاصی مطالبه اصلی شناگران همدانی

همدان- ایرنا- شنا به دلیل علاقه مندی همه سنین از جمله محبوب‌ترین ورزش‌ها به شمار می‌رود، ورزشی که این روزها در همدان با وجود استقبال چشمگیر، فاقد استخر اختصاصی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در سال‌های اخیر یکی از دغدغه‌های اصلی ورزش استان همدان، کمبود امکانات تفریحی و ورزشی برای نسل جوان به خصوص بانوان بود و همواره برخورداری از استخر شنا جزو مطالبات مهم آن‌ها به شمار می‌رفت.

این در حالی بود که اغلب استخرهای شنا در سطح استان همدان به دلیل نقص در تاسیسات، ضعف مدیریتی و سایر مشکلات فنی در گردونه فعالیت خارج شده و یا تدبیری در احیا و بازگشایی آن‌ها نبود.

اما اکنون با وجود اینکه اغلب استخرها احیا شده است اما هیات شنا همچنان از نعمت برخورداری از یک استخر اختصاصی محروم است و حتی برای دریافت سانس تمرین نیز مشکل دارد.

رشته‌ای که در میادین بین المللی به خصوص بازی‌های آسیایی و المپیک بیش از ۱۴۰ نشان رنگارنگ را نصیب کشورها می‌کند و کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان نیز تاکید فراوان به توسعه این رشته دارد.

با این وجود همچنان هیات شنا، شیرجه و واترپلو همدان در برخورداری از امکانات اختصاصی و مناسب در مهجوریت قرار گرفته و این در حالیست در آموزش، شناسایی استعدادها و درخشش در میادین ملی در مسیر رشد و توسعه قرار دارد.

اهمیت ورزش شنا، رشته‌ای که دین مبین اسلام نیز تاکید فراوان به یادگیری و آموزش آن دارد و برای شنا اهمیت ویژه‌ای قائل است.

جایگاه مهم این ورزش بهانه‌ای شد تا گفت و گویی با حامد جلیلوند رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان همدان داشته باشیم.

استخر اختصاصی مطالبه اصلی شناگران همدانی

ایرنا:چه مدت از حضورتان در راس هیات شنا سپری می‌شود و اوضاع چطور است؟
جلیلوند:
هشت ماه از دوره مسوولیتم در این هیات سپری می‌شود و یک تیم کامل متخصص، صاحب نظر و حرفه‌ای در کنارم دارم که توانسته‌اند به رشد و پیشرفت این هیات کمک شایانی کنند.

ایرنا:قبلا شرایط چطور بود؟
جلیلوند:
پیشتر هم در هیات فعالیت داشتم اما مهمترین مساله این بود که با وجود این مشکلات، شنا هیچ وقت دست غریبه نیفتاد و بدون حاشیه ادامه دادیم و آقای بختیاری که در این سال‌ها هیات بدون حاشیه را ریاست کرده بودند، در پایان دوره خود ادامه ندادند و به درخواست سایر اعضای پذیرفتم که این مسوولیت را برعهده بگیرم.

ایرنا:شروع مدیریت شما با اردوی تیم ملی همراه شد؟
جلیلوند:
همینطور است. برای نخستین بار اردوی تیم ملی را در همدان برپا کردیم. این اردوی آماده‌سازی در ۲ رده سنی ۱۵ و ۱۷ سال پسران و با حضور ۲۶شناگر تشکیل شد.
اردو به مدت چهار روز در مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی مریانج دایر شد و پنج مربی و مدیر در قالب کادر فنی مسئولیت برگزاری اردو را برعهده داشتند. برگزاری این اردو فرصت طلایی برای مربیان و استعدادهای شنا استان همدان بود تا از کلاس آموزشی مربیان تیم ملی بهره مند شوند.

نکته مهم اینکه مجید مشتاق عشق سرمربی تیم ملی، مهراد محمدیان، علیرضا یاری، بهشاد آرین فر و محمد موسوی را از استان همدان به این اردو فراخواند و جمال جنانی نیز به عنوان مربی از همدان در این اردو حضور داشت.

ایرنا:در واقع فرصت طلایی را ایجاد کرد؟
جلیلوند:
همینطور است. شنا هم بیش از گذشته مطرح شد و انعکاس بسیار خوبی داشت و از سوی رسانه ها نیز به خوبی بازتاب داده شد.



ایرنا:اکنون ترکیب هیات رئیسه و مجموعه هیات چطور است؟
جلیلوند:
عالی. چندین سال این ورزش ثابت بود هر چند حاشیه نداشت. هیات رئیسه ترکیب جوان و شناگر هستند و چندین مسابقه و دوره‌های آموزشی خیلی خوبی داشتیم.

ایرنا:گویا کلینیک مربیگری هم داشتید؟
جلیلوند:
بله این کلینیک تنها امتیازش در اختیار فدراسیون بود و در تهران برگزار می‌شد. اما اولین استان در غرب کشور بودیم که این دوره را میزبانی کردیم. دوره پیش نیاز مربیگری درجه ۲ بود که برگزار کردیم. فدراسیون وقتی دید هیات به پویایی لازم رسیده به این تصمیم رسید که با درخواست ما برای میزبانی موافقت کند.
ایرنا: هم اکنون چه تعداد ورزشکار شناگر دارید؟
جلیلوند:
بالای هزار نفر ورزشکار داریم، می‌دانیم که باید این رقم را چند برابر کنیم اما نیاز به امکانات سخت‌افزاری که مهمترین آن‌ها استخر هست، داریم.

ایرنا: یعنی استخر اختصاصی ندارید؟
جلیلوند:
خیر. متاسفانه استخر شنا که اختصاصی باشد نداریم و مجبور هستیم سانس استخر اجاره کنیم.

متاسفانه استخر شنا که اختصاصی باشد نداریم و مجبور هستیم سانس استخر اجاره کنیم.

ایرنا: بنابراین تمرین شناگران چطور انجام می‌شود؟
جلیلوند:
ما جزو هیات‌هایی هستیم که زیرساخت نداریم. با پیگیری‌های فراوان توانسته‌ایم یک سانس آن هم در ۶ صبح بگیریم. ساعتی که مناسب شناگر نیست. البته مدیرکل ورزش و جوانان به ما قول استخر داده است که امیدواریم تحقق یابد.

ایرنا: با واگذاری استخرها به بخش خصوصی موافق هستید؟
جلیلوند:
به هیچ عنوان. چون تخصصی ندارند و باعث می‌شود استخرها تخریب شوند. آن‌ها اغلب به دنبال درآمدزایی هستند.
نگاهی به استخرهای الوند و کوثر بیندازید. چه بلایی سر این استخرها در گذشته آمده است. دلسوزی وجود نداشته و تسلط بر این رشته ندارند.

ایرنا: برنامه آینده هیات شنا؟
جلیلوند:
ما در همین هشت ماه نشان‌های رنگارنگ کشوری در رده‌های سنی مختلف کسب کرده‌ایم. دنبال توسعه هر سه رشته هستیم که البته نیاز به حمایت اداره کل ورزش نیز داریم. ما در شنا فقط می‌توانیم در ماده ۲۵ متر شرکت کنیم چرا که استخرهای ما ظرفیت ماده ۵۰ متر را ندارند. با این حال اگر زیرساخت‌ها فراهم شود در هر سه رشته قابلیت‌های خوبی داریم.

ایرنا:حرف آخر؟
جلیلوند:
از هیات شنا، شیرجه و واترپلو در آینده بیشتر خواهید شنید و هدف ما فعالیت گسترده در این رشته‌ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha