۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85174292
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۴۲ دستگاه ماینر قاچاق در خراسان‌شمالی کشف شد

۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۸:۵۶
کد خبر: 85174292
۴۲ دستگاه ماینر قاچاق در خراسان‌شمالی کشف شد

بجنورد-ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: ۴۲ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در مرکز استان کشف شد که ارزش آنها ۱۳ میلیارد ریال است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس خراسان شمالی، سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در سوله ای در شهر بجنورد گزارش شد و در این زمینه یک نفر بازداشت شده است.

وی افزود: متهم برای انجام مراحل قانونی به دستگاه قضایی استان معرفی شد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سردار مطهری زاده تاکید کرد: مبارزه با قاچاق به عنوان یک اولویت در سرلوحه کار پلیس قرار دارد.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به‌ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است؛ با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ خانوار مشترک شرکت توزیع برق هستند که ۸۴ درصد مشترک بخش خانگی و مابقی نیز در بخش خدمات، صنعت، کشاورزی و سایر مصارف هستند و طبق آمار رسمی حدود ۹۹.۹ از خانوارهای شهری و روستایی این استان از نعمت روشنایی برق برخوردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha