دفتر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گرجستان آغاز به کار کرد

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: دفتر بین‌الملل این دانشگاه در گرجستان فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی خود را با همکاری و مشارکت دانشگاه نیوویژن گرجستان آغاز کرد.

کامران قدس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : دفتر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گرجستان به منظور توسعه ی فعالیت های بیرون مرزی و حرکت در راستای بین المللی سازی دانشگاه و گسترش تعامل در حوزه های علمی، آموزشی و پژوهشی با کشورهای منطقه تاسیس شد.

وی تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان فنی و تخصصی، فعالیت دفتر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گرجستان در ۲ رشته دکتری پزشکی عمومی و دکتری دندانپزشکی عمومی در دستور کار قرار گرفت.

قدس بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای برخورداری از امکانات و تجهیزات بیمارستانی مدرن و هیات علمی متخصص و با تجربه، با همکاری آکادمی بین المللی علوم گرجستان نسبت به راه اندازی هاب بین الملل علوم پزشکی(International Hub of Medical Sciences) در گرجستان اقدام کرده است.

وی یادآور شد: توسعه فعالیت های بین المللی از جمله همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی، انتشار فصلنامه های علمی-پژوهشی، کنفرانس های بین المللی، راه اندازی Summer School، تبادل استاد و پذیرش دانشجویان بین الملل برای گذراندن دوره های تخصصی با دانشگاه های حوزه اوراسیا از دیگر اهداف راه ‌اندازی دفتر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گرجستان است.

قدس آغازبه کار دفتر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گرجستان را در راستای توسعه تعاملات علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با دانشگاه‌های حوزه قفقاز بسیار ارزشمند خواند.

دفتر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گرجستان آغاز به کار کرد

مراحل ایجاد دفتر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گرجستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان افزود: با تلاش و پیگیری‌های معاونت بین الملل و معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ، مجوز اولیه تاسیس دفتر بین الملل این دانشگاه در نشست شورای بین الملل معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهریور سال ۹۸ صادر شده بود و این اقدام پس از ۲ سال وقفه و عبور از شیوع ویروس کرونا و با پیگیری مجدد در سال ۱۴۰۱ در دستور کار دانشگاه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: آبان ۱۴۰۱ هیات اعزامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به نمایندگی از سوی معاونت آموزشی وزارت متبوع و به سرپرستی معاونان بین الملل و آموزش دانشگاه سمنان ضمن بازدید از تمام امکانات و تجهیرات آموزشی، آزمایشگاهی، کلینیکی و بیمارستانی در اختیار دفتر بین الملل دانشگاه در گرجستان، گزارش ارزیابی موسسه ای و ارزیابی بیرونی و بررسی امکانات و ظرفیت‌های موجود که منطبق بر استانداردهای فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME است، تهیه کردند.

دفتر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گرجستان آغاز به کار کرد

قدس با اشاره به تصویب طرح تاسیس دفتر بین الملل گرجستان از سوی هیات رییسه، هیات امناء و شورای دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان، یادآور شد: موضوع راه‌اندازی دفتر بین الملل در دستور جلسه چهارم تیرماه ۱۴۰۲ شورای معین دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و در نهایت با نظر اعضای شورای معین مقرر شد دفتر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی سمنان با همکاری دانشگاه نیوویژن راه اندازی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به جایگاه دانشگاه نیوویژن در رده‌بندی تایمز ۲۰۲۳ در جایگاه ۸۰۱-۱۰۰۰، برنامه درسی رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه نیووویژن در مقایسه با برنامه‌های درسی MD و DDS ملی، در کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه های آموزشی دانشجویان بین الملل از سوی دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تطبیق و بر اساس آن برنامه های آموزشی در مشارکت با دانشگاه نیوویژن عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرآیند تاسیس، راه اندازی، و مدیریت دفتر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گرجستان با همکاری آکادمی بین المللی علوم گرجستان و مشارکت دانشگاه نیوویژن گرجستان آغاز شد و پذیرش دانشجوی بین الملل در ۲ رشته پزشکی و دندانپزشکی از سپتامبر ۲۰۲۳ در مشارکت با دانشگاه نیوویژن در دستور کار دفتر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گرجستان قرار گرفت.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دفتر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی سمنان درگرجستان به نشانی مراجعه و یا با دفتر دانشجویان بین الملل از طریق واتس آپ و ایتا با شماره ۹۸۹۳۶۲۰۴۰۶۴۷+ در تماس باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha