۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85175635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسوول صلیب سرخ عراق: تفحص شهدای ایرانی با جدیت در حال انجام است

آبادان - ایرنا - مسوول کمیته صلیب سرخ عراق گفت: با وجود مشکلات سخت افزاری در مناطق درگیری، تفحص شهدای ایرانی در عراق با جدیت در حال انجام است.

به گزارش ایرنا «کریم حافظ» روز پنجشنبه در آیین ورود ۱۸ شهید تازه تفحص شده به خاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه‌های ایرانی در مناطق درگیری جنگ هشت ساله با وجود سختی کار و گرمای هوا در حال تفحص هستند.

وی ادامه داد: پیدا کردن شهدای ایران در خاک عراق با حمایت کامل صلیب سرخ در حال انجام است و مشکلی در خصوص دسترسی این گروه‌ها به مناطق درگیری برای عملیات تفحص نیست.

حافظ گفت: آمار دقیقی از تعداد کشته‌های ایرانی و عراقی تفحص نشده در اختیار صلیب سرخ نیست ولی این اقدام به عنوان یک کار بشردوستانه تا پیدا کردن قربانیان ۲ کشور در محورهای مختلف ادامه خواهد داشت.

پیکرهای پاک و مطهر ۱۸ شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس در آیینی و پس از انجام تشریفات رسمی میان مقام‌های ۲ کشور عراق و ایران با حضور نمایندگان صلیب سرخ از مرز شلمچه پنجشنبه به وطن بازگشت.

پیکرهای شهدا از مناطق فکه شمالی، جزیره مجنون، شرق دجله و کانال ماهی شلمچه تفحص و مربوط به عملیات‌های والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای چهار و کربلای پنج هستند.

به گزارش ایرنا، جنازه هشت کشته عراقی نیز تحویل مقام‌های این کشور شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha