گازرسانی به همه روستاهای «مرزداران» سرخس قطعی است

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده عملیات گازرسانی به همه روستاهای بخش‌ «مرزداران» شهرستان سرخس در پاییز امسال پایان یافته و همه این مناطق در زمستان گاز خواهند داشت.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، جواد خدایی روز یکشنبه در دیدار با دهیاران بخش «مرزداران» در محل مسجد شهر «مزداوند» افزود: بر اساس تعهدی که فرمانداری سرخس اعلام کرده است، نظارت و تامین کالا با شرکت گاز و عملیات اجرایی گازرسانی با فرمانداری سرخس خواهد بود.

وی به مسئله پوشش شبکه تلفن همراه در مرزداران سرخس اشاره و بیان کرد: پوشش تلفن همراه تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت کامل در منطقه به نتیجه می‌رسد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در مرزداران سرخس ۶۰ کیلومتر راه روستایی بدون آسفالت وجود دارد که برای این رفع این مشکل ۱۰ درصد هزینه آن توسط راهداری تامین خواهد شد؛ همچنین در سال جاری ۳۰ کیلومتر راه روستایی نیز با همکاری فرمانداری و راهداری آسفالت خواهد شد.

وی درباره وضعیت آب هشت روستای منطقه نیز گفت: تا پایان سال جاری اقدامات و طرحهایی در خصوص تامین آب این روستاها اجرا خواهد شد.

خدایی به موضوع قنوات و آبخیزداری اشاره و بیان کرد: ۶ قنات در بخش مرزداران وجود دارد که سه قنات آن فعال و سه قنات دیگر در دست بررسی و اصلاح است. تا پایان سال ۱۴۰۲ مشکلی پیرامون قنات های شهرستان سرخس نخواهیم داشت.

بخش مرزداران سرخس شامل سه دهستان و یک شهر مزداوند است.

رفع مشکلات روستاها کاهش حاشیه‌نشینی مشهد را در پی دارد

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اگر مشکل روستاها در زمینه زیر ساخت‌ها و معیشت حل شود، مهاجرت معکوس از شهر مشهد آغاز و منجر به رفع مشکلات حاشیه‌نشینی این شهر می‌شود.

یعقوبعلی نظری افزود: روستا برای همه ما حائز اهمیت است. با پویا و فعال شدن روستاها، مشکلات آنان از نظر معیشت، اشتغال و زیرساخت کاهش یافته و بسیاری از مسائل و مشکلات روستاها کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: راهبرد اصلی برای کاهش مشکلات روستاها با نقش‌دهی به روستاییان با توجه به ظرفیت‌های مربوطه فراهم می‌شود، زیرا آنها مسائل مربوط به خود را به خوبی می‌شناسند و اطلاعات کامل و جامعی در مورد مشکلات محل زندگی و روستای خود دارند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مسائل روستاها با محوریت دهیاران و حمایت از آنها حل خواهد شد، افزود: امکان اینکه مشکلات تمام روستاها به صورت یکجا توسط دولت حل شود وجود ندارد و از سوی دیگر نباید معطل بود، به همین دلیل باید از تمام ظرفیت‌های مختلف به خوبی استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین در گردهمایی ائمه جماعات و معتمدان اهل سنت شهرستان سرخس نیز گفت: مسائلی که در جلسات با حضور مردم و مسئولان در سرخس مطرح شد  تا رسیدن به نتیجه دنبال می‌شود و تلاش بر این است تا موضوع گازرسانی به همه روستاهای این شهرستان حل شود.
نظری  تاکید کرد: مسئله آب در برخی از روستاها نیز حل خواهد شد و در زمینه گرد و غبار که مشکل اصلی این منطقه است، هفته آینده جلسه‌ای برگزار خواهد شد.
وی بیان داشت: هرجا مردم حضور پیدا کردند اگر مشکل و مسئله‌ای بوده ‌حل شده است، اکنون عرصه حضور، عرصه اقتصادی است و آنچه مهم است تحقق اهداف عالیه و استحکام نظام مقدس است که در خدمت به مردم اتفاق می‌افتد.

خراسان رضوی با مساحت ۱۱۸هزار و ۸۵۴کیلومترمربع پنجمین استان پهناور کشور است که از ۳۳شهرستان، ۷۹بخش، ۱۷۵دهستان و ۸۱شهر تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha