به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد توکلی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات ایمنی کنار گذر جنوبی بابل در فرمانداری این شهرستان بیان کرد: مردم دیگر تحمل تصادف های مرگبار این جاده را ندارند و دستگاههای مربوطه موظف و مکلف هستند تا ۲ ماه آینده طرح روشنایی کمربندی جنوبی بابل را افتتاح کنند.
وی افزود: در مقطعی که این کمربندی بعد از سال ها زیر بار ترافیکی رفت کارشناسان به افتتاح این طرح بدلیل رعایت نشدن زیرساخت های ایمنی به بروز حوادث ناگوار در این جاده هشدار داده بودند.
وی اظهار داشت: اما برای عبور از ترافیک ساعتی و کلافه کننده شهر بابل چاره ای جز افتتاح ناقص این طرح نگذاشته بود.
این مقام مسوول ادامه داد: در زمان حاضر دست به دست کردن این امور در ادارات به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و با بکارگیری تمامی امکانات موجود در ادارات مربوطه در این طرح تعبیه سیستم روشنایی آن تا ۲ ماه آینده باید افتتاح شود.
آتش زدن کاه و کلش در مسیر کمربندی ممنوع شود
سرپرست معاوت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه کمربندی جنوبی بابل از وسط شالیزارهای بابل عبور می کند و این جاده فاقد روشنایی است آتش زدن کاه و کلش در شب این جاده را بسیار خطرناک تر از گذشته خواهد کرد.
وی افزود: آتش زدن کاه و کلش در این مسیر تا حدی است که راننده تحت هیچ شرایطی دید کافی برای رانندگی نخواهد داشت و محیط زیست باید با اعمال جریمه ماده قانونی هوای پاک جلوی این کار را بگیرد.
وی گفت: تقاضای ما از کشاورزان آن است تا افتتاح تعبیه سیستم روشنایی این مسیر نکات ایمنی را در منطقه رعایت و تحت هیچ شرایطی کاه و کلش را آتش نزنند بلکه آن را از زمین خود خارج کنند.
شرکت زیر ساخت به تعهدات خود عمل کند
توکلی در ادامه بیان کرد: شرکت زیرساخت در کشور طرح های بزرگی را به اجرا درآورده است و انتظار می رود به تعهدات خود در کنار گذر جنوبی بابل عمل کند.
وی اضافه کرد: تاکنون مصوبات زیادی برای ایمن سازی و تکمیل کنارگذر جنوبی بابل انجام شد که آن مصوبه ها لازم الاجرا است.
سرپرست معاوت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران از نمایندگان مجلس خواست برای تحقق اعتبارات ملی برای تکمیل کنارگذر جنوبی بابل کمک کار باشند.
کمربندی جنوبی بابل طرحی که در سال ۱۳۸۵ به مساحت ۱۶.۵ کیلومتر مربع آغاز شده بود، پس از سالیان سال سردرگمی مردم استان و ماندن مسافران در ترافیک سنگین شهرستان بابل، در نهایت در فروردین ۹۶ به بهره برداری رسید تا بارترافیک را کاهش دهد و مردمی که قصد دارند از بابل به قائمشهر و ساری و دیگر مناطق کشور بروند دیگر با این حجم از ترافیک شهر بابل مواجه نشوند.
گفته شده این طرح بزرگ و حیاتی با وجود نواقص مختلف و هشدارهای متخصصان از سرناچاری در بابل افتتاح شده بود و تاکنون علاوه برخسارت های مالی و جانی، تعدادی از هموطنان بومی و غیر بومی را به کام مرگ کشانده است.
رانندگان عبوری گلایههای زیادی از ضعفهای زیرساختی کمربندی ۱۶.۵ کیلومتری دارند و خواستار تعبیه سیستم روشنایی، علائم راهنمایی و رانندگی، خطکشی مناسب، دوربرگردانهای استاندارد، مناسب بودن راه دسترسی برای زمینهای کشاورزی و مسیرهای محلی و ایجاد تقاطعهای غیر همسطح هستند.
وزیر راه و شهرسازی در ابتدای سالجاری در دیدار با نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بر رفع مشکلات کمربندی جنوبی بابل قول مساعد داده بود.
نظر شما