هرگونه هنجار شکنی در ایام عزاداری محرم و صفر در خوزستان پیگرد قانونی می‌شود

اهواز- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: هرگونه هنجارشکنی و اقدامات نامتعارف در ایام عزاداری محرم و صفر که موجب برهم زدن امنیت و آرامش عمومی شهروندان شود، پیگرد قانونی دارد.  

علیرضا باوی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر برگزاری آداب و رسوم آیینی محرم با رعایت نظم و آرامش بیان کرد: برگزاری آیین محرم و صفر در خوزستان از دیرباز مورد اهمیت مردم این منطقه است و با توجه به اینکه خوزستان همه ساله میزبان زائرین اربعین حسینی است دستوراتی جهت ایجاد نظم ، آرامش و پیشگیری از هرگونه جرم و آسیب اجتماعی به ادارات و نهادهای مربوطه صادر شد است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی مکلف شد تا با هرگونه شیوه نامتعارف عزاداری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان که موجب توهین به مذهب تشیع و خدشه به امنیت عمومی شود در چارچوب قانون برخورد کند.

باوی با اهمیت شمردن انجام امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اولین اقدام در این خصوص تذکر زبانی و تشریح ارزش و جایگاه اسلام، تشیع و امامت است و انتظار می‌رود این جایگاه در خوزستان که به عنوان دروازه ورود تشیع به کشور شناخته شده است، بیشتر مورد توجه مردم متدین استان باشد.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام به ویژه در فضای رسانه‌های معاند به دنبال تخریب دین شریف اسلام و مذهب تشیع هستند و نباید عده‌ای با اقدامات نامتعارف از جمله قمه‌زنی، ایجادآلودگی صوتی و استفاده از آلات موسیقی نامناسب بهانه به دست آنان بدهند.

باوی همچنین از عزاداران و مسئولان برگزاری هیات‌های مذهبی خواست تا هنگام پذیرایی از عزاداران و پخت و توزیع نذری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در حفظ سلامت خود و دیگران کمک کنند.

وی افزود: دسته‌های عزاداری نیز در راستای رعایت نظم و انضباط ترافیکی و احترام به مقررات اجتماعی، با نهادهای متولی به ویژه نیروی انتظامی و پلیس راهور همکاری کنند و در روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین، از مسیرهای تعیین شده برای راهپیمایی استفاده کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha