درخواست ۷۰۰ جانباز غرب کرمانشاه در کمیسیون پزشکی بررسی شد

قصرشیرین- ایرنا- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست ۷۰۰جانباز ساکن در غرب کرمانشاه برای ارتقای خدمات پرستاری و درصد جانبازی در کمیسیون پزشکی بررسی شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، شهریار حیدری در این خصوص با تسلیت ماه محرم، افزود: این کمیسیون پزشکی برای جانبازانی برگزار شد که خواستار ارتقای خدمات حق پرستاری و همچنین برای افزایش درصد جانبازی هستند.

وی بیان کرد: این کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و ایثارگران استان کرمانشاه برای تعیین درصد ناشی از جراحات جنگ، درگیری در مناطق مختلف با اشرار و گروهک های تروریستی شامل تیروترکش، موج انفجار، شیمیایی برگزار شده است.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حجم بالای درخواست‌های مردم سه شهرستان و با رایزنی های صورت گرفته کمیسیون پزشکی عالی برای پیگیری وضعیت آن ها در شهرستان قصرشیرین تشکیل شد.

حیدری ادامه داد: طی یک سال گذشته و پیرو مذاکراتی که با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور داشتیم این کمیسیون برای پیگیری پرونده های ایثارگران و جانبازان به مدت ۲روز در قصرشیرین تشکیل شد.

وی گفت: در گذشته متقاضیان سه شهرستان برای پیگیری پرونده های خود به تهران یا کرمانشاه مراجعه می‌کردند.
نماینده مرم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در این راستا از همکاری رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و روسای بنیاد شهید سه شهرستان قصرشرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و سرپرست فرمانداری قصرشیرین قدردانی می کنم.

حیدری اضافه کرد: در کمیسیون بعدی که در کرمانشاه برگزار می‌شود بیش از یک هزار متقاضی دیگر که در حوزه شیمیایی هستند پرونده های آن ها رسیدگی خواهد شد.

استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha