۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبر: 85176917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزی برای معرفی دانشگاه‌های فارس

۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبر: 85176917
روزی برای معرفی دانشگاه‌های فارس

شیراز - ایرنا - معرفی دانشگاه‌های فارس به داوطلبان کنکور سراسری و دانش‌آموزان شیراز از امروز با حضور دانشگاه‌های دولتی شیراز، فسا و جهرم آغاز شد و تا سه روز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز روز شنبه درباره رویداد «روز معرفی دانشگاه» گفت: این رویداد سه روزه با هدف راهنمایی دانش‌آموزان در انتخاب رشته و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه‌های استان فارس برگزار شده است.

محسن محمدی عنوان کرد: هدف از تدارک این رویداد معرفی رشته‌های مهم دانشگاهی، انتخاب رشته دقیق و هوشمندانه دانش‌آموزان و جلوگیری از اتلاف منابع ناشی از انتخاب رشته نادرست، معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه‌های فارس و جذب دانش‌آموزان برتر و مستعد به دانشگاه برتر استان و معرفی افتخارات، دستاوردها و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی این دانشگاه‌ها است.

وی اظهار کرد: انتخاب رشته‌ی تحصیلی، یکی از انتخاب‌های مهم در زندگی است و انتخاب نادست آن تبعات منفی برای فرد، خانواده و جامعه به دنبال دارد و سبب اتلاف وقت و منابع می‌شود.

محمدی افزود: رویداد معرفی دانشگاه کمک می‌کند تا داوطلب ورود به دانشگاه درک صحیحی از رشته‌های مختلف پیدا کند، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه‌های منطقه زندگی خود را بشناسد و با دید بهتری برای ادامه تحصیل دست به انتخاب رشته بزند.

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز بیان کرد: در این رویداد اعضای هیات علمی ۱۴ دانشکده‌ دانشگاه شیراز به معرفی رشته‌های تحصیلی می‌پردازند، دانشجویان این دانشگاه نیز در قالب انجمن‌های علمی‌دانشجویی در این برنامه حضور دارند و مرکز مشاوره و روان‌درمانی و مدیریت نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز نیز با هدف راهنمایی و ارائه مشاوره به دانش‌آموزان در این رویداد شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، دانشگاه هنر شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه فسا و دانشگاه جهرم نیز در غرفه‌های اختصاصی به معرفی رشته‌های مختلف دانشگاه خود می‌پردازند.

محمدی گفت: مخاطبان رویداد «روز معرفی دانشگاه» دانش‌آموزان مقطع متوسطه‌ دوم و بویژه دانش‌آموزانی هستند که امسال در کنکور سراسری رشته‌های علوم انسانی، ریاضی، فنی، هنر و زبان هستند.

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز با بیان اینکه برنامه‌های این رویداد در سه روز تکرار می‌شود و به منظور استفاده حداکثری دانش‌آموزان از این برنامه‌ها، به همه دانش آموزان اطلاع‌رسانی و از آنها دعوت شده است.

وی ادامه داد: رویداد روز معرفی دانشگاه از امروز تا دوشنبه ساعت ۱۴-۲۰ در مجتمع مهندسی شماره‌ی ۲ دانشگاه شیراز (واقع در خیابان ملاصدرا) و در ساختمان دانشکده‌ی مهندسی شیمی، نفت و گاز این دانشگاه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان علاقمند می‌توانند برای افزایش آگاهی خود در مسیر انتخاب رشته هوشمندان در این برنامه حضور پیدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha