۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85201394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: پنج محور حادثه خیز گیلان ایمن سازی می‌شود

رشت- ایرنا- استاندار گیلان از ایمن سازی پنج محور حادثه خیز استان خبر داد و گفت: سرعت کاه‌های بدون مجوز در استان جمع آوری می شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک استان در استانداری با تاکید بر نصب دوربین های نظارتی، ایمن سازی پنج محور حادثه خیز استان گفت: برای ایمن سازی این محورها اعتبارات لازم به این منظور اختصاص خواهد یافت، متولیان امر در کنار آسفالت راه‌ها ایمن سازی را نیز در اولویت قرار دهند.

وی تصریح کرد: نصب علام راهنمایی و رانندگی، ایمن سازی و یا خارج کردن گاردریل، نصب نیوجرسی مفصلی نیز در برنامه قرار گیرد و در دوربرگردان ها جان پناه ایجاد شود.

وی در خصوص اجرای طرح میثاق توسط شهرداری رشت نیز گفت: انتظار از این طرح آن است که در راستای مطالبات مردمی برای کاهش ترافیک کلانشهر رشت در زمانبندی مناسب این پروژه به سرانجام برسد.

عباسی بر کاهش و استاندارد سازی سرعتکاه‌ها در استان و شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: هر کجا بدون مجوز مصوبه شورای ترافیک سرعتکاه زده شد برداشته شود، راهداری و پلیس راهور زیر نظر معاونت عمرانی استانداری در رشت و در شهرستان ها زیر نظر راهداری و پلیس راهور تحت نظر فرمانداران تا ۳۱ مرداد این مهم را با هم افزایی دستگاه های متولی و با رویکرد رفع نقاط حادثه خیر در نقاط پرتردد گیلان در زمان مقرر عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: باید تا هفته دولت بخشی از امور مربوط به ایمن سازی راه‌ها برای خدمات دهی به مردم و کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای انجام شود تا گزارش این اقدامات به مردم گیلان اعلام شود. همچنین در راستای فرهنگ سازی این بخش رسانه ملی با ساخت انیمیشن آموزش لازم را به مردم اراه کند چراکه تلاش ما حفظ جان و آرامش مردم است.

استاندار گیلان گفت : در استان گیلان ۳۲۵۰ سرعت کاه وجود دارد که باید بر اساس مصوبات شهرستان و استان باشد آن دسته از سرعتکاه‌هایی که طبق رعایت و اصول فنی ساخته نشده باید مورد بررسی قرار گیرد تا با رعایت اصول مورد بازبینی قرار گیرند.

۱۶۲ نفر طی چهار ماه گذشته در تصادفات جاده ای گیلان جان باختند

ریس پلیس راه گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: درحوزه راه و شهرسازی نظر فنی پلیس برای ایمن سازی راه‌ها لحاظ شود سرعت کاه باید استانداردسازی و رنگ آمیزی شود.

جاور صفاری گفت :۴۰ درصد فوتی‌های تصادفات جاده ای این استان سر صحنه است یعنی هنوز شدت تصادفات در این استان بالاست. در چهار ماه گذشته ۱۶۲ نفر فوتی در جادههای استان اتفاق افتاده است.

وی میانگین کشوری تصادفات موتور سیکلت را ۱۱ درصد اعلام کرد و افزود: این درحالی است که در استان گیلان این رقم، ۲۵ درصد است و مشارکت بیمه‌ها در این زمینه می تواند اثربخش باشد.

صفاری گفت: ۷۴ درصد تصادفات این استان در راه‌های فرعی و روستایی و ضروری است روستاهای پر تصادف و هدف مورد آموزش قرار گیرد. در این راستا تقاضا داریم این طرح با دستور استانداری اجرایی شود تا در جلسات بعدی بتوانیم نتایج آن را گزارش دهیم.

وی افزود: ۱۶ درصد تصادفات استان از فروردین تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ مربوط به تجاوز به چپ است، از زمانی که دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌های استان نصب شد تصادفات مهم ۱۲ و هشت دهم درصد کاهش یافت.

شناسایی ۱۶ نقطه حادثه خیر در استان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: در استان گیلان نزدیک ۱۱ هزار و ۱۶۸ کیلومتر راه‌های عادی وجود دارد که از این مقدار ۹۲۵۰ کیلومتر راه روستایی و مابقی آزادراه و بزرگراه است و عمده مشکل استان در این قسمت است. تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات استان نیز ۷۲ دستگاه و تعداد دوربین نظارتی راه‌های استان نیز ۲۱ عدد می باشد که راه های استان را از این طریق مورد نظارت قرار می گیرند.

غلامعلی نیک فهم از افزایش ۷۴ درصدی تردد از سال ۹۱ تاکنون نیز خبرداد و افزود: این افزایش به دلیل ازدیاد خودرو و تردد به مرکز است. تعداد فوتی های جاده ای استان نیز در سال ۹۲، ۵۳۲ نفر بود که الان این تعداد به ۴۷۷ نفر رسیده است.

وی با اشاره به افزایش ۶ درصدی تصادفات جاده ای استان گفت: سهم آسیب پذیران در حوادث رانندگی ۲ عامل موتورسیکلت و عابرین پیاده است که از ۱۴۳ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۶ نفر در ۱۴۰۱ رسیده است. امسال ۱۶ نقاط حادثه خیز نیز شناسایی شد که با نصب علائم راهنمایی و رانندگی، روشنایی، چراغ چشمک زن، خط کشی و آشکار سازی، نصب سرعت کاه برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: در استان گیلان ۴۸۷ کیلومتر بزرگراه داریم که ۲۹۷ سرعت کاه دارد (هر یک و ۶دهم کیلومتر یک سرعت کاه).تعداد سرعتکاه‌های استاندارد نیز ۲۳۶ عدد و تعداد سرعت کاه های بهسازی شده در سال اخیر نیز ۱۰۰ عدد بوده است.

رحیم شوقی شهردار رشت نیز در این جلسه از اجرای طرح میثاق شامل هشت تقاطع غیر هم سطح، بازگشایی ۲ محور جدید و پارک بوسار (گیلانه ۲ ) و طرح نهضت آسفالت با برآورد هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: این پروژه‌ها طی ۲ سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha