۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85177216
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چنارهای کهن‌سال ابرسج و قلعه‌بالا در شهرستان شاهرود ثبت ملی شد

شاهرود - ایرنا - سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: درختان کهن‌سال چنار روستاهای ابرسج بسطام و قلعه بالا بیارجمند در شهرستان شاهرود در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سروش هاشمی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: درخت چنار کهن‌سال روستای ابرسج واقع در خیابان امام خمینی (ره) به شماره یکهزار و ١٢٢ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت‌ شد.

وی با بیان اینکه این درخت ۳۵۰ تا ۴۰۰ سال قدمت دارد، ابراز کرد: ابرسج یکی از روستاهای شهرستان شاهرود در بخش بسطام واقع ‌شده است.

هاشمی، از ثبت ملی درخت چنار کهن‌سال روستای قلعه بالا بیارجمند خبر داد و گفت: این درخت کهن‌سال در ابتدای بافت تاریخی روستا، روبه‌روی گرمابه و مسجد قلعه بالا واقع‌ شده است.

چنارهای کهن‌سال ابرسج و قلعه‌بالا در شهرستان شاهرود ثبت ملی شد

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: این درخت چنار ۳۲۰ تا ۳۷۰ سال قدمت دارد و به شماره یکهزار و ١٢٣ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت ‌شد.

روستای هدف گردشگری قلعه بالا یکی از روستاهای شهرستان شاهرود در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر بیارجمند قرار دارد.

درخت چنار با تنه‌ای قطور و استوار از جمله گونه‌های درختی پهن‌برگ‌اند که به دلیل زیبایی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود به‌ویژه در فرم برگ‌ها و رنگ سفیدپوست تنه جلوه خاصی را در بافت مناطق مختلف ایجاد می‌کنند و با توجه به مقاومت بالای آن در شرایط مختلف و استفاده از سایه آن در مناطق کویری از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha