ارتقای کیفی محصولات تولیدی خراسان جنوبی در دستور کار است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در نحوه تعامل بین اداره‌ کل استاندارد، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی باید یک گام رو به جلو حرکت کنیم تا کیفیت و استاندارد لازم در محصولات تولیدی رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز یکشنبه در اولین جلسه شورای استاندارد استان افزود: امروز شاهد بحث جدی بین مجموعه استاندارد، بخش خصوصی و سایر بخش‌های مرتبط بودیم.

وی عنوان کرد: در حال دستیابی به تفاهم مشترکی بین این مجموعه‌ها هستیم که بخش‌های اقتصادی، خصوصی و واحدهای تولیدی که تاکنون در موضوع استاندارد دقت داشتند، از این پس اهتمام خود را ویژه‌تر کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین اداره‌ کل استاندارد استان در کنار اجرای قانون و شرح وظایف، با شیب ملایم و مراعات شرایط واحدهای تولیدی و بازار، در راستای لحاظ شدن مولفه‌های استاندارد در محصولات تولیدی و مصرفی مردم اقدام کند.

وی تصریح کرد: باید با حرکت ملایم از حالت فاقد استاندارد بودن یا استاندارد کم در گذشته خارج شویم زیرا تولید کالاهای با کیفیت و استاندارد مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است.

قناعت سازمان استاندارد را مدعی العموم کیفیت و مدافع سلامت کالاهای تولیدی خواند و گفت: اگر در زمینه سلامت و استاندارد کالا کوتاهی شود، موضوع سلامت و جان مردم در میان است.

وی اضافه کرد: جلسه مشترکی با حضور معاونان اقتصادی و عمرانی استاندار و دستگاه‌های متولی درخصوص آزمایشگاه نیمه تمام در مرز ماهیرود و نحوه تکمیل آن برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به روند رو به رشد سرمایه‌گذاری و تولید در این استان گفت: خراسان جنوبی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه نهم کشور را کسب کرده‌ و استان‌های دیگر نیز در این زمینه اهتمام دارند که باید مجموعه استان با کار تیمی و همدلی اقدام کند از طرفی تفاهم، همدلی و درک متقابل مدیران برای جذب سرمایه‌گذاران مهم است.

در پایان این جلسه از مدیران سه واحد تولیدی خراسان جنوبی شامل تروند زعفران قاینات، نانو عایق اکسون و صنایع غذایی ایثار قاینات که در مراسم جایزه ملی کیفیت حائز گواهینامه اهتمام به کیفیت شدند، تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha