۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85168546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹۷ وسیله بازی فاقد گواهی استاندارد در بیرجند شناسایی شد
عکس آرشیوی است

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره‌ کل استاندارد خراسان جنوبی گفت: با بررسی‌های مختلف میدانی ۱۹۷ وسیله بازی فاقد گواهی استاندارد در پارک‌های شهر بیرجند شناسایی شده است.

مهدی دستورانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پارک‌ها ۲ قسمت زمین بازی و شهربازی داریم که زمین بازی شامل دستگاه‌های بازی از جمله تاب، سرسره و الاکلنگ می‌شود که مالک و بهره‌بردار آن شهرداری‌ها هستند.

وی گفت: براساس بازدیدهای میدانی کارشناسان استاندارد، ۲۶ پارک را در شهر بیرجند شناسایی کردیم که وسایل‌ زمین بازی در آنها مستقر شده و در این زمین‌ها ۱۷۶ وسیله بازی کودکان موجود است.

سرپرست اداره‌ کل استاندارد خراسان جنوبی ادامه داد: همه این وسایل بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و باید گواهی نامه استاندارد بگیرند ولی تاکنون شهرداری بیرجند برای هیچ کدام از این ۱۷۶ وسیله بازی گواهی استاندارد اخذ نکرده است.

وی گفت: همچنین براساس آمار سامانه اداره‌ کل استاندارد، در پارک‌های شهر بیرجند ۴۷ دستگاه شهربازی ثبت شده که از این تعداد ۲۱ دستگاه غیرفعال، ۲۱ دستگاه فعال و پنج مورد هم در وضعیت جمع‌آوری بوده است و ۲۱ دستگاه فعال در شهربازی‌ها پروانه استاندارد دریافت نکرده‌اند.

دستورانی اضافه کرد: طبق ضوابط شهرداران به پیمانکاران وسایل شهربازی تا دریافت پروانه استاندارد نباید اجازه فعالیت دهند و اداره کل استاندارد همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در این پارک‌ها که مراکز تفریحی عمومی هستند، حادثه‌ای به وقوع نپیوندد.

وی گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رعایت استانداردها در پارک‌ها و تجهیزات آنها به نامه‌ها و مکاتبات با سایر مراجع اکتفا نکرده و بازدیدهای میدانی از شهربازی‌ها و زمین‌های بازی حتی به صورت شبانه را در دستور کار قرار داده‌ایم تا ایرادات وسایل بازی از نزدیک بررسی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha