۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85180153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بی واسطه با مردم؛ دیدار چهره به چهره با مسوولان به «هفت سال دوندگی‌ام پایان داد»

نوشهر- ایرنا- هر ۲ خودرویمان را همزمان جنب ساختمان دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر متوقف کردیم، بهانه خوبی بود برای تهیه گزارش. بدون فوت وقت رفتم جلو گفتم شما برای ملاقات مردمی امروز مدیران کل آمدید، گفت بله، گفتم: این دیدارهای مردمی حلال مشکلات است؟ گفت: شما، گفتم خبرنگارم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرد میانسالی بود به گفته خودش از روستای بخش مرکزی رامسر آمده بود، خودش را "رضا لهراسبی" به خبرنگار ایرنا معرفی کرد و گفت : برای دومین بار با مدیران کل در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر ملاقات دارم، کسی که این دفتر را راه اندازی کرد باید دستمریزاد گفت در واقع مدیر مردمی است، بار اول نیز پاسخ درخواستی که هفت سال دوندگی کردم را در چند دقیقه در این ملاقات مردمی گرفتم.

این شهروند رامسری ادامه داد : درخواست اولم در مورد انشعابات چهارگانه بود اما امروز برای اشتغال به کار فرزندم آمدم که چهار سال لیسانسش را از دانشگاه آزاد واحد تهران گرفت، بیکار هست گفتم بیام با مدیران کل در میان بگذارم شاید مددی شد و فرزندم را از نگرانی های روحی در آورم.

لهراسبی خاطرنشان کرد : بسیاری از اطرافیانم مشکلات عمومی سالهایشان را در همین ملاقات مردمی مدیران کل استان در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر برطرف کردند و حُسن این دیدارها این است که زود نتیجه بخش بوده و پیگیری می شود.

دفتر غرب استانداری مازندران امروز سه شنبه همچون گذشته رنگ وبوی دیگری داشت، متفاوت، متمایز، متنوع. حیاط دفتر پر از جمعیت ارباب رجوع بود که از رامسر تا نور آمده بودند از هر کسی پرسیدم درخواست‌های متفاوتی داشتند و امیدوار به حل مشکلاتشان.

یکی در ذوق بود و دیگر دردمند، یکی مضطرب بود دیگر منتظر، یکی معترض بود دیگر متشکر، یکی امیدوار بود و آخرین فردی که با او گفت و گو کردم التماس دعا داشت.

بیست و هشتمین دیدارهای مردمی مدیران کل در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر برگزار شد که به گفته مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بیشترین موضوعات در زمینه های تسهیلات بانکی ، انشعابات چهارگانه ، طرح هادی، تغییرکاربری، تامین مسکن و اراضی ملی منابع طبیعی بوده است.

دفتر استانداری غرب مازندران با حضور شماری از مسوولان استانی به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم این خطه از استان و حل مشکلات آنان پذیرای جمع زیادی از روستاییان و شهروندوان در این منطقه بود و از آغاز فعالیت این دفتر تا امروز به درخواست سه هزار و ۸۰۰ درخواست در سامانه سامد استانداری ثبت شده است.

امروز سه شنبه مدیران استانی از جمله سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران به همراه مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرعامل آب و فاضلاب، مدیرعامل آب منطقه ای، مدیریت امور شعب بانک ملت، مدیرکل منابع طبیعی غرب، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیریت توزیع نیروی برق غرب استان، مدیریت امور شعب بانک ملی استان از ساعت هشت صبح در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر حضور یافتند و تا ساعت ۱۴ به درخواست ۲۶۰ نفر از متقاضیان پاسخ دادند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران در حاشیه دیدار چهره به چهره مدیران با اقشار مردم غرب مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز علاوه بر ملاقات مردمی استاندار مازندران با مردم، تمامی ۲۲ فرماندار در نقاط مختلف استان پاسخگوی مطالبات شهروندان حوزه مدیریتی خود بودند.

بی واسطه با مردم؛ دیدار چهره به چهره با مسوولان به «هفت سال دوندگی‌ام پایان داد»

اسماعیل مهرافزا افزود : دیدار چهره به چهره اقشار مردم شهرستان های غرب مازندران با حضور مدیر کل از حوالی ساعت هشت صبح تا ۱۴ عصر امروز در دفتر استانداری غرب مازندران مستقر در نوشهر انجام شد.

وی به حضور دوازده مدیران کل ستادی و اجرایی در این دیدار مردمی در غرب مازندران اشاره و اضافه کرد : در این ملاقات که مراجعه‌کنندگان آن از طبقات و گروه‌های شغلی مختلف بودند، مشکلات و مطالباتی از قبیل درخواست تسهیلات بانکی، انشعابات چهارگانه، طرح هادی، تغییرکاربری، تامین مسکن، و اراضی ملی منابع طبیعی را مطرح کردند و پس از صدور دستور از سوی مدیران کل مربوط، پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات آنان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد : برآیند های عملکرد دفتر غرب استانداری نشان می دهد که درخواست های مردمی به سمت مدیریت شده انجام می شود به طور مثال امروز که سرپرست معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران به نیابت از استاندار حضور داشت بیشتر فراوانی موضوعات در این دیدار مردمی در حوزه اختیارات ایشان بوده است.

سه شنبه هفته گذشته هم که مدیران استانی در این دفتر حضور پیدا کردند ۱۸۵ نفر به این دفتر مراجعه داشتند که بر اساس آمار موجود دفتر غرب استانداری مازندران بیش از ۵۰ درصد درخواست‌ها در باره دریافت انشعابات، آب، برق و گاز بود.

کارشناسان یکی از ویژگی‌های دولت مردمی سیزدهم توزیع عادلانه خدمات و رفع تبعیض و برقراری عدالت برشمردند و می گویند : دولت در رفتارش هم سعی کرده به این شعارها جامه عمل بپوشاند و نمونه آن می‌توان به راه اندازی این دفتر اشاره کرد.

از زمان راه اندازی این دفتر، استاندار مازندران طبق گزارش‌های منابع رسمی، مدت پنج بار شخصاً در این دفتر حضور پیدا کرد و از نزدیک با ریز مشکلات مردم آشنا شد و پای درد و دل آنها نشست و دستورات لازم برای رسیدگی به حل مشکلات مردم غرب مازندران صادر کرد.

دفتر نمایندگی استانداری مازندران در اول دی ماه سال گذشته با پیگیری استاندار، با هدف دسترسی آسان مردم غرب استان به مدیران ارشد مرکزنشین در نوشهر راه اندازی شده است.

خطرات جاده‌ای، طولانی شدن رسیدگی به در خواست‌های اداری و دسترسی نداشتن آسان به مدیران استانی از دغدغه‌ها و رویاهای دست نیافتنی مردم غرب مازندران بود که با شکل گیری دولت جهادی سیزدهم و استقرار این دفتر گامی مؤثر برای جلوگیری از تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات در این خطه غربی مازندران برداشته شد.

بی واسطه با مردم؛ دیدار چهره به چهره با مسوولان به «هفت سال دوندگی‌ام پایان داد»

طبق آمار مسؤول دفتر استانداری غرب مازندران از زمان راه اندازی این دفتر تاکنون افزون بر پنج هزار نفر از مردم خطه غربی استان پس از مراجعه به دفتر و ارائه درخواست‌هایشان به مدیران استانی پاسخ دریافت کردند.

استاندار مازندران بر ضرورت دیدار چهره به چهره مسوولان با مردم استان تاکید کرد و گفت: دیدار مردمی مسوولان برای رفع مشکلات مردم رویکرد جدی دولت است.

سید محمود حسینی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فلسفه دیدار چهره به چهره با مردم تنها بر طرف کردن موردی مشکلات آنها نیست بلکه مسوولان باید به طور مستقیم صحبت ها و دردل مردم را گوش کنند.

وی دیدار چهره به چهره را از سیاست کلان دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: رئیس جمهور نیز شخصا در سفرها به استان های کشور، مستقیم با مردم ارتباط می گیرند، چراکه معتقدیم در حکمرانی اسلامی نباید فاصله بین مردم و مسئولان باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد افزایش فاصله بین مردم و مسئولان بودیم ولی ما وظیفه داریم که از نزدیک به درد و دل مردم گوش داده و مشکلات آنها را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

استاندار مازندران با اشاره به ادامه دار بودن دیدار چهره به چهره با مردم، گفت: با ادامه این روند می توانیم مسایل مردم را بهتر درک کنیم، از طرفی در بین مردم بودن و تعامل و ارتباط نزدیک با مردم از آموزه های دینی نیز است.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد.

نور. نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha