۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85186182
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لطفا نوبت بعدی!

نوشهر- ایرنا- برای نخستین بار به ملاقات مردمی دفتر غرب استانداری مازندران آمده بود، مضطرب و منتظر روی صندلی نشسته بود تا نوبتش بشود، قبل از دیدار چهره به چهره از مشکلش گرفته تا حُسن برگزاری چنین دیدارهایی گپ های زدیم، گرم صحبت بودیم یکی صدا زد لطفا نوبت بعدی.

به گزارش ایرنا، یکی از ویژگی هایی خوب سه شنبه های ملاقات مردمی مدیران کل در دفتر غرب استانداری مازندران علاوه بر حل مشکلات مردم، برای ما خبرنگاران این است که نیازها و معضلات فراروی اهالی و هر شهرستانی را می شود با گفت و گوی کوتاه با هر ارباب رجوعی آسانتر دریافت کنی.

تا قبل از دیدار با مدیران کل نمی دانست که من خبرنگارم و انتخاب سوژه گزارش امروزم شده اما بعد از پایان ملاقاتش، به او گفتم از نتیجه آمدنت راضی شدی، مشکلت حل شد؟ با لبخند جواب داد، "الهی شکر، مشکل پنج ساله‌ام در یک ساعت ملاقات مردمی ‌امروز حل شد. "

خودم را معرفی کردم و از او خواستم خودش خودش را معرفی کند، گفت: "محمدامین مهربان" هستم از منطقه دو هزار تنکابن آمدم، مشکل زمین بافت و خارج از بافت داشتم که نتوانستم در زمین ارثی خودم کاری انجام دهم و نهادهای مربوط شهرستانی جواب قانع کننده ای نمی دادند و برای حل مشکلم حتی امکان رفتن به مرکز استان را هم نداشتم تا این که امروز به این نیاز ضروری ام پاسخ داده شد.

این روستایی اهل تنکابن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مشکلات منطقه دو هزار و سه هزار هم اشاره و اضافه کرد : بسیاری از روستاییان امکان آمدن به شهر را ندارند و مشکلات ساده ای که در کمترین زمان می شود برطرف کرد، پیشنهاد می دهم اگر جمعی از همین مدیران کل در یک اتوبوس به صورت هفتگی به روستاهای این استان بروند بسیاری از مشکلات مردم برطرف می شود.

مهربان یادآور شد: مدیران کل استانی باید تدابیری ویژه برای حل روستاییان مناطق غرب و شرق و شمال و جنوب استان مازندران بیندیشند و با همین دیدارهای چهره به چهره بسیاری از نیازهای اهالی بدون تحمیل هزینه بر آنان، برطرف می شود.

سه شنبه هفته گذشته یکی از اهالی روستای بخش مرکزی رامسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا که به گفته خودش برای دومین بار با مدیران کل در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر ملاقات داشت، گفته بود: پاسخ هر دو درخواستش را در این ملاقات مردمی گرفت.

دفتر غرب استانداری مازندران امروز همچون سه شنبه گذشته مملو از متقاضیانی بود که از رامسر تا نور آمده بودند از هر کسی پرسیدم درخواست‌های متفاوتی داشتند و امیدوار به حل مشکلاتشان.

لطفا نوبت بعدی!

بیست و نهمین دیدارهای مردمی مدیران کل در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر برگزار شد که به گفته مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بیشترین موضوعات در زمینه های تسهیلات بانکی، کمک مالی و مساعدت، زیر پوشش قرار گرفتن بهزیستی و کمیته امداد، انشعابات چهارگانه، تغییرکاربری و تبدیل وضعیت شغلی بوده است.

دفتر استانداری غرب مازندران با حضور شماری از مسوولان استانی به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم این خطه از استان و حل مشکلات آنان پذیرای جمع زیادی از روستاییان و شهروندوان در این منطقه بود و از آغاز فعالیت این دفتر تا امروز به درخواست حدود چهار هزار نفر در سامانه سامد استانداری مازندران ثبت شده است.

امروز سه شنبه مدیران استانی از جمله مدیریت بحران استانداری مازندران به همراه مدیران کل آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، بهزیستی، دامپزشکی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران و مدیریت امور شعب بانک تجارت استان از ساعت هشت صبح در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر حضور یافتند و تا ساعت ۱۴ به درخواست های ۱۵۲ نفر متقاضی پاسخ دادند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران در حاشیه دیدار چهره به چهره مدیران با اقشار مردم غرب مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز علاوه بر ملاقات مردمی استاندار مازندران با مردم، تمامی ۲۲ فرماندار در نقاط مختلف استان پاسخگوی مطالبات شهروندان حوزه مدیریتی خود بودند.

اسماعیل مهرافزا افزود : دیدار چهره به چهره اقشار مردم شهرستان های غرب مازندران با حضور مدیر کل از حوالی ساعت هشت صبح تا ۱۴ عصر امروز در دفتر استانداری غرب مازندران مستقر در نوشهر انجام شد.

وی به حضور هفت مدیران کل ستادی و اجرایی در این دیدار مردمی در غرب مازندران اشاره و اضافه کرد : در این ملاقات که مراجعه‌کنندگان آن از طبقات و گروه‌های شغلی مختلف بودند، مشکلات و مطالباتی از قبیل درخواست تسهیلات بانکی، انشعابات چهارگانه، تغییرکاربری را مطرح کردند و پس از صدور دستور از سوی مدیران کل مربوط، پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات آنان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد : برآیند های عملکرد دفتر غرب استانداری نشان می دهد که درخواست های مردمی به سمت مدیریت شده انجام می شود یعنی بیشتر فراوانی موضوعات در این دیدار مردمی در حوزه اختیارات مدیران کل بوده است.

کارشناسان یکی از ویژگی‌های دولت مردمی سیزدهم توزیع عادلانه خدمات و رفع تبعیض و برقراری عدالت برشمردند و می گویند : دولت در رفتارش هم سعی کرده به این شعارها جامه عمل بپوشاند و نمونه آن می‌توان به راه اندازی این دفتر اشاره کرد.

از زمان راه اندازی این دفتر، استاندار مازندران طبق گزارش‌های منابع رسمی، مدت پنج بار شخصاً در این دفتر حضور پیدا کرد و از نزدیک با ریز مشکلات مردم آشنا شد و پای درد و دل آنها نشست و دستورات لازم برای رسیدگی به حل مشکلات مردم غرب مازندران صادر کرد.

دفتر نمایندگی استانداری مازندران در اول دی ماه سال گذشته با پیگیری استاندار، با هدف دسترسی آسان مردم غرب استان به مدیران ارشد مرکزنشین در نوشهر راه اندازی شده است.

خطرات جاده‌ای، طولانی شدن رسیدگی به در خواست‌های اداری و دسترسی نداشتن آسان به مدیران استانی از دغدغه‌ها و رویاهای دست نیافتنی مردم غرب مازندران بود که با شکل گیری دولت جهادی سیزدهم و استقرار این دفتر گامی مؤثر برای جلوگیری از تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات در این خطه غربی مازندران برداشته شد.

استاندار مازندران بر ضرورت دیدار چهره به چهره مسوولان با مردم استان تاکید کرد و گفت: دیدار مردمی مسوولان برای رفع مشکلات مردم رویکرد جدی دولت است.

سید محمود حسینی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فلسفه دیدار چهره به چهره با مردم تنها بر طرف کردن موردی مشکلات آنها نیست بلکه مسوولان باید به طور مستقیم صحبت ها و دردل مردم را گوش کنند.

وی دیدار چهره به چهره را از سیاست کلان دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: رئیس جمهور نیز شخصا در سفرها به استان های کشور، مستقیم با مردم ارتباط می گیرند، چراکه معتقدیم در حکمرانی اسلامی نباید فاصله بین مردم و مسئولان باشد.

استاندار مازندران با اشاره به ادامه دار بودن دیدار چهره به چهره با مردم، گفت: با ادامه این روند می توانیم مسائل مردم را بهتر درک کنیم، از طرفی در بین مردم بودن و تعامل و ارتباط نزدیک با مردم از آموزه های دینی نیز است.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد.

نور. نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha