اعتصاب پزشکان در سرزمین های اشغالی آغاز شد

تهران - ایرنا- اعتصاب ۲۴ ساعته پزشکان در سرزمین های اشغالی در اعتراض به قانون لغو برهان معقولیت که روز گذشته در چارچوب لایحه تغییرات قضایی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی به تصویب رسید، آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، سندیکای پزشکان رژیم صهیونیستی بخش‌های اورژانس همه بیمارستان‌ها و همچنین بیمارستان‌های شهر اشغالی قدس شامل (شعاری تسیدیک، هداسا، کفر شائول و ایتانیم) را به دلیل حضور تعداد زیاد تظاهرکنندگان معترض به لایحه تغییرات قضایی در منطقه قدس اشغالی و وضعیت پیچیده آنجا از اعتصاب مستثنی کرد.

براین اساس، اکثر دانشکده های پزشکی و نیز کلینیک‌های سرپایی در بیمارستان‌ها بسته خواهند ماند و نوبت‌های از پیش تعیین شده لغو شده است.

این اعتصاب شامل بیمارستان های عمومی می شود که به بیش از ۵۰ درصد جمعیت سرزمین های اشغالی خدمات پزشکی ارائه می دهند و بیش از ۴۸ هزار پزشک و کارمند در بخش پزشکی در آنها کار می کنند.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون لغو برهان معقولیت بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را روز گذشته در میان اعتراضات گسترده جناح اپوزیسون در کنست به تصویب رساند.

این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

کانون وکلای رژیم اسرائیل امروز سه شنبه اولین گام را علیه قانون "لغو برهان معقولیت" که روز گذشته در چارچوب لایحه تغییرات قضایی در کنست (پارلمان) این رژیم تصویب شد، برداشت و به دیوان عالی شکایت کرد.

یائیر لاپید رهبر جناح اپوزیسیون و اویگدور لیبرمن رهبر حزب موسوم به "اسرائیل بیتنا" در رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به تصویب قانون لغو برهان معقولیت در کنست این رژیم، خواستار لغو این قانون از سوی دیوان عالی رژیم صهیونیستی شدند.

لاپید در این باره گفت: امروز سه شنبه دادخواستی علیه این قانون به دادگاه عالی ارائه خواهیم داد تا آن را لغو کند.

آویگدور لیبرمن نیز در این باره اظهار داشت: من از دادگاه عالی می‌خواهم قانونی را که اکنون در کنست تصویب شده است، بی اعتبار کند.

پیش بینی می شود که درپی تصویب این قانون، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده "اسرائیلی ها" و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha