۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85181652
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

هوای گیلان تاسوعا و عاشورا گرم و شرجی است

۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبر: 85181652
هوای گیلان تاسوعا و عاشورا گرم و شرجی است

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی افزایش دما در استان گفت: با خروج سامانه کم و بیش ناپایدار فعلی از امروز چهارشنبه هوای استان در ۲ روز آینده «تاسوعا و عاشورای حسینی» گرم و مرطوب خواهد بود.

آرش نبی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در زمان حاضر شاهد فعالیت سامانه کم و بیش ناپایداری در مناطق مختلف استان هستیم که از عصر امروز از منطقه خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: با خروج این سامانه ناپایدار طی ۲ روز آینده با توجه به پایداری جوی و استقرار توده هوای گرم و مرطوب انتظار کاهش ابر و روند افزایش دما را به ویژه در روز جمعه خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی استان گیلان با اشاره به افزایش چهار تا هشت درجه‌ای دما طی ۲ روز آینده خاطر نشان کرد: برای این افزایش دما هشدار سطح زرد هواشناسی در استان و توصیه‌هایی صادر شده است.

وی با تاکید پرهیز از استقرار در فضای باز در ساعات گرم روز به ویژه از سوی سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی اضافه کرد: مصرف بهینه برق در اوج مصرف و عدم سمپاشی باغات و مزارع از دیگر توصیه‌های هواشناسی گیلان با توجه به افزایش دما طی پنجشنبه و جمعه هفته جاری است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان افزود: تمهیدات لازم در حوزه کشاورزی نیز باید انجام شوداز سویی سمپاشی باغات و مزارع در ساعات گرم روز انجام نشود.

وی عنوان کرد: از شنبه هفته آینده بار دیگر با نفوذ جو شمالی شرایط برای کاهش نسبی دما، ابرناکی، مه آلودگی هوا، وزش باد و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: طی۲۴ ساعت گذشته منطقه اسب وونی تالش با ۱۷ درجه سانتیگراد کمترین دما و فومن با ۳۲ درجه بیشترین دمای استان گیلان را به خود اختصاص دادند، ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۷ درجه و رطوبت هوا نیز ۷۰ درصد است.

نبی‌زاده با بیان اینکه دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست، اضافه کرد: فردا «پنجشنبه» با بیشینه ارتفاع موج ۶۰ سانتی‌متر با احتیاط مناسب بوده و جمعه مناسب است.

در زمان حاضر آسمان گیلان ابری و مه آلود است و شاهد بارندگی‌های پراکنده در مناطق مختلف استان هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha