۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85180187
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۹۰ زندانی جرایم غیرعمد خراسان‌شمالی چشم امید به خیران دارند

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی گفت: ۹۰ زندانی جرایم غیرعمد استان که اینک در زندان‌ها تحمل حبس می‌کنند چشم امید به کمک خیران دارند.

محمد اسماعیل حاتمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان بدهی این زندانیان ۵۴ میلیارد تومان است که از خیران و نوعدوستان می خواهیم برای آزادی این زندانیان کمک کنند.

وی افزود: ۸۶ نفر مرد و چهار نفر زن از مجموع زندانیان جرایم غیر عمدی هستند که در زندان‌های استان به سر می برند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه غیرعمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان‌های استان تحمل حبس می کنند.

وی گفت: مددجویان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان از زندان های خراسان شمالی آزاد می شوند.

حاتمی بیان کرد: زمانی که خیران مبلغی برای کمک ارایه دهند مددکاران با شاکیان برای بخشش و تخفیف صحبت خواهند کرد و همچنین از آورده خود زندانی و خانواده آنان استفاده خواهیم کرد و در صورت نیاز وام نیز به مددجو پرداخت می شود.

وی ادامه داد: نیکوکاران در سه ماهه نخست امسال ۴۱ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد کردند که از این تعداد ۳۹ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی اظهار کرد: میزان بدهی این تعداد زندانی ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که ۴۰۰ میلیون تومان آن توسط شکات بخشیده شد که کمک قابل توجهی بود.

وی تصریح کرد: شکات برای آزادی این تعداد زندانی ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از میزان بدهی را بخشیدند.

شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۳۰۸۲۵۲ نزد بانک ملی و شماره کارت تجارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیران و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

همچنین خیران می توانند برای کمک های نوعدوستانه خود به شماره ۳۲۲۲۰۳۴۷ تماس حاصل کنند.

تعداد زندانیان این استان حدود ۲ هزار نفر است که این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند که ۹۷ درصد مددجویان این استان مرد و سه درصد زن و همچنین ۶۸ درصد از آنان زندانیان متاهل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha