۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85185350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهلت یک هفته‌ای برای رفع آلایندگی در شهرستان بهار

همدان-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: کشتارگاه طیور در شهرستان بهار ظرف مدت یک هفته نسبت به رفع بوی نامطبوع و رعایت نکات بهداشتی اقدام کند، در غیر اینصورت طبق دستور قضایی اقدام خواهد شد.

به گزارش دوشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، سید مجتبی حسینی اظهار داشت: برای راه اندازی دیگ سوم پخت ضایعات و نصب تجهیزات کامل برای کنترل و حذف بوی نامطبوع، کاهش ساعت پخت ضایعات و کم کردن حجم کشتار (۲هزار قطعه) مهلت یک هفته ای به کشتارگاه طیور بهار داده شد.

وی ادامه داد: انتشار بوی نامطبوع ناشی از پخت ضایعات مرغ این کشتارگاه در سطح منطقه که موجب نارضایتی مردم شهر بهار شده بود که هفته گذشته پس از بازدیدهای میدانی امام جمعه، فرماندار و دادستان شهرستان بهار از این واحد و ابلاغ تذکرات لازم و نیز دادن مهلت برای رفع بوی نامطبوع داده شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: مدیر کشتارگاه اقدامات لازم را برای رفع بوی نامطبوع انجام نداد که موجب پلمپ بخش پخت ضایعات این واحد شده بود.

حسینی افزود: در صورت عدم انجام تعهدات از سوی مدیر این واحد اقدامات قانونی و قضایی از جمله پلمب و توقف کامل واحد (در حوزه بهداشتی و زیست محیطی) اعمال می شود.

وی ادامه داد: مرغداری ها تلفات طیور و ضایعات را در اختیار این واحد قرار می دهند تا پس از پخت ضایعات و تبدیل به پودر، به عنوان خوراک دام عرضه شود.

جلسه بررسی وضعیت کشتارگاه طیور (شرکت نوآوران صنعت سبز) با حضور امام جمعه بهار، معاون امور اقتصادی استانداری، فرماندار شهرستان بهار، دادستان شهرستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست، مدیرکل دامپزشکی، معاون سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد و علاوه بر مشکلات بوی نامطبوع این واحد، مواردی مانند عدم رعایت موارد بهداشتی (محیط واحد و بسته بندی مرغ) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha