۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱:۰۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85186122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویکرد دوگانه آمریکا؛ محکومیت اهانت به کتب مذهبی و حمایت از آزادی بیان

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا بار دیگر در تداوم موضع و رویکرد دوگانه خود از سویی اهانت به کتب مذهبی را محکوم و از سوی دیگر از آزادی بیان حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی در خصوص واکنش آمریکا به ادامه هتک حرمت به قرآن کریم در دانمارک و سوئد و نیز خشونت علیه مسلمانان مدعی شد که ما نگران هستیم که این اقدامات می تواند منجر به خشونت شود.

میلر تصریح کرد: ما سوزاندن کتاب های مذهبی را محکوم می کنیم. در همین حال از آزادی بیان حتی در مواردی که با آنها مخالف هستیم، حمایت می کنیم.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

«سلوان مومیکا» فرد تندرو ۳۷ ساله عراقی الاصل چند هفته پیش با مجوز پلیس سوئد و در حضور ده‌ها نفر یک جلد قرآن کریم را در برابر مسجد جامع استکهلم آتش زد که با موج محکومیت گسترده بین المللی روبرو شد.

دستگاه قضایی و دولت عراق در سایه تاکید مقامات و شخصیت‌های سیاسی و دینی و اقشار مختلف مردم، خواهان استرداد وی به عراق برای محاکمه شده‌اند.

«سلوان مومیکا» و «سلوان ناجم» امروز مقابل پارلمان سوئد بعد از هتک حرمت قرآن کریم صفحاتی از آن را آتش زدند.

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم عصر امروز دوشنبه با حضور وزیران خارجه کشورهای عضو برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha