خیرین چهارمحال و بختیاری در احداث ۲۴ کیلومتر راه روستایی مشارکت کردند 

شهرکرد- ایرنا- رییس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۴ کیلومتر محور روستایی شامل محور روستایی بن به باباپیراحمد در شهرستان بن به طول ۱۱ کیلومتر، محور هوره به قلعه موسی‌خان در طول ۹ کیلومتر و ۴ کیلومتر از محور سامان به چم‌عالی توسط خیران زیرسازی شده‌ است.

به گزارش ایرنا، علیرضا مالکی روز چهارشنبه به ساخت محورهای خیری اشاره کرد و گفت: محور روستایی بن - باباپیراحمد در شهرستان بن به طول ۱۱ کیلومتر، محور هوره به قلعه موسی‌خان در طول ۹ کیلومتر و چهار کیلومتر از محور هفت کیلومتری سامان به چم‌عالی توسط خیران زیرسازی شده‌اند.

وی به راه‌های آسفالت شده و بهسازی‌های صورت گرفته به تفکیک هر شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: عملیات بهسازی، روکش آسفالت و رفع نقاط حادثه‌خیز بیش از ۲۶ هزار متر محور روستایی در شهرستان شهرکرد شامل هفشجان به مصطفی‌آباد،دولت‌آباد به اوج‌بغاز، گردنه کت، خلیل‌آباد به قلعه‌خاکی، و ارجنک به مرغملک انجام و در حال انجام است.

رییس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در شهرستان بن نیز عملیات تعریض‌سازی، بهسازی، روکش‌آسفالت و اجرای اساس به طول ۲۹.۵ کیلومتر در محورهای بن به باباپیراحمد، سه‌راهی وردنجان به هرچگان، کرسنک به ورعبدالله، بن به قوچان انجام و درحال انجام است.

مالکی اظهار داشت: علاوه بر انجام عملیات روستایی خیری در ۱۳ کیلومتر از محورهای روستایی شهرستان سامان و بهسازی، تعریض و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور چهار کیلومتری بن به دشتی، برگزاری فرایند مناقصه انتخاب پیمانکار جهت اجرای ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای شهرستان نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی استان با بیان اینکه شهرستان بروجن فاقد محورهای خاکی روستایی است، یادآور شد: عملیات این شهرستان در حد روکش آسفالت و بهسازی است که اجرای این پروژه‌ها در بیش از ۲۱ کیلومتر محور روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر چهارمحال و بختیاری دارای ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha