۵۲۶ مدرسه استان کرمانشاه در طرح شهید عجمیان شاداب سازی می شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون پرورشی، فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح شهید "عجمیان" در راستای شاداب سازی و بهینه سازی مدارس کشور توسط گروه های جهادی، گفت: در این طرح ۵۲۶ مدرسه استان کرمانشاه شاداب سازی و بهینه سازی می شود.

«احمد شایسته» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح شهید" عجمیان" یکی از طرح های مهم قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، وزارت آموزش و پرورش در راستای شاداب سازی و بهینه سازی مدارس مناطق کم برخودار است.

وی بیان داشت: در این طرح گروه های جهادی؛ داوطلبانه، به رنگ آمیزی فضای محیط مدارس، تعمیر میز، صندلی، نیمکت، در و پنجره، ایزوبام و سرویس بهداشت مدارس کم برخودار می پردازند.

شایسته در ادامه با بیان اینکه ۶۴۰ گروه جهادی در استان کرمانشاه برای شرکت در طرح شهید "عجمیان" اعلام آمادگی کردند، گفت: این گروه های جهادی، گروه های درون آموزش و پرورش متشکل از یک معلم و چند دانش آموز، است یا گروه های خارج از آموزش و پرورش مانند افرادی از قرارگاه سازندگی، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستند.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی، نصیب برابر آموزشی استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: ۵۲۶ مدرسه استان در طرح شهید عجمیان ثبت سامانه شده، که تا اول مهر زمان بازگشایی مدارس کار شاداب سازی و بهینه سازی آنها انجام شود که وقتی دانش آموزان محلات کم برخودار وارد مدرسه خود می شوند، فضای بهتر و شاداب تری احساس کنند.

شایسته همچنین با بیان اینکه طرح شهید عجمیان امروز رسما به صورت نمادین در کشور آغاز به کار می کند، گفت: این مراسم امروز در مدرسه شهید "قائمی" منطقه آقاجان شهر کرمانشاه با حضور گروه های جهادی متشکل از معلمان و دانش آموزان آغاز بکار می کند.

وی در ادامه اظهار داشت: در واقع کار شاداب سازی و بهینه سازی مدارس در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزش و پرورش استان کرمانشاه از روز های قبل در سطح شهرستان ها شروع شده و تاکنون حدود ۱۴ مدرسه شاداب سازی و بهینه سازی شده است.

شایسته در پایان اعتبار این طرح را از محل کمک خیرین، منابع آموزش و پرورش و سازمان نوسازی و توسعه مدارس استان و منابع کشوری طرح شهید عجمیان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی با ۳۰ هزار فرهنگی است و هم‌ اکنون سه هزار و ۴۶۴ مدرسه و ۱۳ هزار و ٧۵١ کلاس درس دارد.

میانگین سرانه آموزشی استان کرمانشاه ۶.۵۸ بوده که میانگین کشوری به ازای هر دانش آموز، ۵.۸ است.

همچنین ٣٨٨ خیر در کرمانشاه فعالیت دارند و استان به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی رتبه ١١ کشور را با کمک خیرین داراست.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد و براساس آمارهای رسمی ۲۷۳ هزار نفر از مردم استان بی‌سواد مطلق هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha