۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85187657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساماندهی ورود زائران پاکستانی به عراق بررسی شد

۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵
کد خبر: 85187657
ساماندهی ورود زائران پاکستانی به عراق بررسی شد

بغداد - ایرنا - ساماندهی ورود زائران پاکستانی به عراق جهت زیارت عتبات عالیات در دیدار وزیر کشور پاکستان با همتای عراقی اش بررسی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت کشور عراق، «رانا ثناء الله» وزیر کشور پاکستان که به بغداد سفر کرده است در ساختمان وزارت کشور عراق با «عبد الأمیر الشمری» همتای عراقی خود دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر کشور عراق در این یدار در مورد تعدادی از موضوعات مورد علاقه دو کشور از جمله هماهنگی و همکاری مشترک بین دو کشور برای ساماندهی ورود زائران پاکستانی به عراق به مناسبت‌های مختلف با همتای پاکستانی خود گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش در این دیدار همچنین تقویت روابط دوجانبه دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با مواد مخدر بحث و تبادل نظر شد.

«عبد الأمیر الشمری» با اشاره به اهمیت بهره مندی از تخصص پاکستان در زمینه آموزش نیروی نظامی بر تلاش عراق برای توسعه روابط با کشورهای دوست به گونه‌ای که منافع مشترک را تامین کند، تاکید کرد.

وزیر کشور پاکستان نیز با تاکید بر توسعه روابط دو کشور و تبادل تجربیات به ویژه در زمینه امنیتی از تلاش‌های گسترده سرویس‌های امنیتی عراق در مبارزه با تروریسم و جنایات سازمان یافته قدردانی کرد.

وزیر کشور پاکستان روز گذشته ( سه شنبه ) به دعوت «عبدالامیر الشمری» همتای عراقی خود با هدف تعمیق روابط دوجانبه، روان سازی سفر زوار پاکستانی به عراق و دیدار با مقامات بلندپایه این کشور وارد بغداد شد.

وزیر کشور پاکستان که در راس یک هیات سیاسی و متشکل از چهره‌های برجسته مذهبی به بغداد سفر کرده است قرار است در سفر چهار روزه خود علاوه بر وزیر کشور با نخست وزیر، رئیس جمهور و برخی از رهبران دینی عراق دیدار کند.

اواسط خرداد امسال بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان به دعوت همتای عراقی خود سفر رسمی به بغداد کرد و طی آن با مقامات بلندپایه عراقی پیرامون تقویت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد. دو کشور توافق کردند که برای تقویت روابط مردمی به ویژه روان سازی سفرهای زیارتی از پاکستان به عراق سرکنسولگری پاکستان در نجف اشرف به زودی گشایش یابد.

سالانه صدها هزار نفر از اتباع پاکستانی برای زیارت اماکن مذهبی به ایران و همچنین در دهه اول محرم و اربعین حسینی به عراق سفر می‌کنند و برای سفر به عراق از طریق مسیرهای ارتباطی ایران استفاده می‌کنند. احمد امجد علی سفیر پاکستان در عراق هفته گذشته اعلام کرد که امسال بیش از یکصد هزار نفر از اتباع پاکستانی برای حضور در آیین‌های عزاداری دهه اول محرم در کربلا به عراق سفر کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha