۷۰ درصد آب آشامیدنی قزوین به فاضلاب تبدیل می‌شود 

قزوین-ایرنا- نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از پساب‌ها،گفت: هم اکنون ۷۰ درصد آب آشامیدنی استان به فاضلاب تبدیل می شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطف الله سیاهکلی روز پنجشنبه در جریان بازدید از امور آب و فاضلاب شهرستان قزوین با بیان اینکه در چند سال آینده تامین آب آشامیدنی روستاهای استان به اتمام می رسد، افزود: فاز اصلی کار ما در زمینه فاضلاب بوده و برنامه ها به سوی بازچرخانی و استفاده از پساب خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشوری توسعه یافته است که روستاهای پیشرفته داشته باشد،اظهار کرد: هم اکنون روند مهاجرت از شهر به روستا شکل گرفته و افراد علاقمند به داشتن ملک و کشت در روستاها هستند و به همین دلیل روستاهای زیادی در حال تبدیل به شهرک هستند و باید برای این روند در حوزه آب و فاضلاب برنامه داشته باشیم.
سیاهکلی ادامه داد: ارتقای سطح رفاه زندگی عمومی با افزایش روزافزون تقاضا برای آب همراه بوده و این مساله در کنار تغییر اقلیم و خشکسالی های پی در پی، عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان را چالشی تر می کند و در این خصوص فعالیت مجموعه مدیران و کارکنان این حوزه قابل ملاحظه و تقدیر است.
این نماینده مجلس با اشاره به روند اجرای فاز دوم طرح انتقال آب از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان قزوین افزود : با توجه به اینکه انتقال آب از آبیک به سایر نقاط استان قزوین از سر گرفته شده، مشکلات تأمین آب روستاهای استان قزوین تا نیم‌دهه آینده رفع می‌شود.
وی با اشاره با مصرف بی‌رویه آب بخش کشاورزی و صنعت تاکید کرد: در شرایط فعلی مدل رفتاری ما با آب باید با تدبیر همراه شده و باید تغییر کند.

۷۰ درصد آب آشامیدنی قزوین به فاضلاب تبدیل می‌شود 

افزایش ۸۵۰ لیتر بر ثانیه ای تولید آب شرب در قزوین

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این نشست از افزایش ۸۵۰ لیتر در ثانیه تولید آب شرب در استان خبر داد و گفت: بخش بزرگی از این افزایش تولید صرف جبران کمبود اب چاه ها شد که به دلیل افزایش دما و مصرف با کاهش آبدهی مواجه شده بود که خوشبختانه با تلاش های انجام شده رضایتمندی نسبی خوبی در فصل گرما در بین مشترکان شهری بوجود آمد
داراب بیرنوندی افزود: استان قزوین دارای دشت حاصلخیز و جزو استان های کشاورزی محور است و به همین دلیل مصرف آب در آن از دیرباز دارای اهمیت بوده و باید مراقب مصرف آن باشیم و مدیریت مصرف را جدی بگیریم.
وی با اشاره به خشکسالی های سه ساله اخیر و بی سابقه بودن آن در ۵۰ سال اخیر با تقدیر از تلاش های نمایندگان، مسوولان ملی و محلی و کارکنان شرکت آبفا گفت: این تلاش ها منجر به موفقیت های خوبی برای آبفای استان قزوین در سطح کشور شده است
مدیر امور آب و فاضلاب قزوین در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آب حوزه شهرستان قزوین گفت: خوشبختانه وضعیت آب در شهرها پایدار است
حسین حیدری افزود:با وجود اینکه با همکاری مطلوب مردم در تابستان امسال آب آشامیدنی مورد نیاز مردم فراهم می شود ولی همچنان باید مدیریت مصرف در دستور کار قرار گیرد تا فشار شبکه کاهش پیدا نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha