۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85189856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همدان رتبه پنجم جذب بیمه شدگان روستایی را دارد/ افزایش ۴۰درصدی حقوق

همدان-ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: افزایش ۴۰ درصدی حقوق در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار در ۱۸ سال گذشته، ارائه بیمه تکمیلی برای تمامی مستمری بگیران، پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات پنجاه میلیون ریالی بدون سود و بدون ضامن از اقدامات چشمگیر دولت سیزدهم برای کمک به بیمه شدگان روستایی و عشایری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حاتم شکری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این استان با ضریب پوشش بیمه‌ای ۵۱ درصد رتبه پنجم کشور را در جذب بیمه روستایی و عشایری از آن خود کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: جامعه هدف این صندوق در استان همدان ۲۸۹ نفر است که از سال ۸۴ تاکنون ۱۴۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: از سال ۸۴ تاکنون هفت هزار و ۷۰۰ نفر ماهیانه مستمری بازنشستگی و فوت دریافت می کنند و همچنین از ابتدای سال تاکنون ۲۶ هزار نفر حق بیمه خود را تمدید کردند که از رشد بیمه ای چشمگیری نسبت به سال گذشته برخوردار بودیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: تشکیل ستاد توسعه بیمه بیمه روستایی و عشایری به ریاست استاندار همدان، هم افزایی دستگاه های خدمات رسان در حوزه روستایی، استفاده از ظرفیت رسانه ها و استفاده از ظرفیت فرمانداران و بخشداران از اقدامات انجام شده در راستای تبلیغ و ترویج صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان است.

شکری با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه تمام خدمات این صندوق بصورت تمام الکترونیک انجام می شود اظهار داشت: هم اکنون ۵۳ کارگزار در سطح استان در راستای تبیین و آگاه سازی حقوق روستائیان به آنها با مراجعه به روستاها به صورت چهره به چهره مشغول فعالیت و جذب عضو برای این صندوق هستند.

وی ادامه داد: اقدامات چشمگیر دولت سیزدهم در راستای کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی موجب جهش در جذب بیمه شدگان روستایی و عشایری و برای رضایت حال مستمری بگیران در سطح کشور شده است.

شکری، نگاه دولت سیزدهم به بیمه روستائیان و عشایر را برگرفته از نگاه انقلابی و جهادی دانست و تصریح کرد: در دولت سیزدهم با کار کارشناسی افزایش سطوح درآمدی با جهش ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی را مشاهده کردیم به طوری که حقوق ۱۵ میلیون ریال بازنشسته در سال گذشته، امسال به ۳۰ میلیون ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه پرداخت دو سوم حق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را دولت برعهده گرفته است ادامه داد: هر فرد با واریز حق بیمه سالیانه به مبلغ ۳۰ میلیون ریال پس از بازنشستگی مبلغ بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال در ماه دریافت می کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان گفت: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلین فصلی، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند و هر فرد زن و مرد با سن ۱۸ تا ۵۰ سال با حضور در کارگزاری رسمی صندوق در سراسر استان می تواند نسبت به ثبت نام و عضویت خود اقدام کند.

شکری، ماهیت این صندوق اختیاری برشمردو افزود: بیشترین پوشش بیمه ای در استان به ترتیب مربوط به شهرستان ملایر با ۱۶ درصد و شهرستان همدان و کبودرآهنگ با ۱۵ درصد و شهرستان بهار و تویسرکان با ۱۲ درصد است.

وی ادامه داد: روستاییان و عشایر به خصوص زنان این جوامع علاوه بر استحکام نظام خانواده، در رشد تولید و رونق اقتصادی نیز نقش بسزایی دارند که تا همین چندسال گذشته حتی جای خدمات بیمه‌ای برای آتیه‌ این قشر موثر خالی بود که بیمه زنان روستایی و عشایر و تامین آتیه آنان در برنامه های دولت سیزدهم جایگاه بارزی دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان گفت: نقل و انتقال سابقه بیمه در راستای رضایتمندی جامعه هدف برای تمامی بیمه شدگان در دولت سیزدهم فراهم شده و می‌توانند سوابق خود را از این صندوق به سایر صندوق ها و بالعکس انتقال دهند.

در دولت سیزدهم مجموعه اقداماتی برای رضایت حال مستمری بگیران انجام شده. و همه می‌توانند از پوشش بیمه تکمیلی استفاده کنند. و سطوح درآمدی در جهت کفایت مستمری آنها در نظر گرفته شده. در این صندوق ۲ سوم حق بیمه افراد در این صندوق توسط دولت پرداخت می شود.و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha