۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85190573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی ملوانان برای حضور در لیگ برتر با جذب ۱۳ بازیکن جدید

رشت - ایرنا - تیم فوتبال ملوان بندرانزلی برای حضور قدرتمند در رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر ۱۳ بازیکن جدید جذب کرد تا با قدرت در این مسابقات حضور یابد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی فصل گذشته توانست سهمیه خود را در رقابت‌های لیگ برتر حفظ کند اما نتایج چندان مناسبی کسب نکرد و به همین دلیل مسئولان این باشگاه در رقابت‌های فصل جاری دست به تغییرات گسترده زدند و بازیکنان جدیدی را به خدمت گرفتند.

مسئولان این باشگاه که مهدی تارتار را به عنوان سرمربی جدید به خدمت گرفتند، تاکنون با میلاد باقری مدافع شمس آذر قزوین و مدافع اسبق استقلال، حامد نورمحمدی و آرمان اکوان بازیکنان فصل گذشته ذوب‌آهن اصفهان، حسین صادقی هافبک فصل گذشته هوادار و میررسول حسینی دروازه‌بان فصل گذشته تیم شمس آذر قزوین قرارداد بستند.

همچنین حسین پورامینی هافبک فصل گذشته صنعت نفت آبادان، محمدرضا خانزاده مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی، محمدحسین اکبرمنادی دروازبان فصل گذشته گل گهر سیرجان، پیمان رنجبری از نفت مسجدسلیمان، رضا جعفری از نساجی، پرهام جوادی مدافع میانی فصل گذشته چوکا تالش، پویا پورعلی هافبک دفاعی فصل گذشته ذوب آهن اصفهان و امین پورعلی بازیکن گل گهر سیرجان دیگر بازیکنانی هستند که به تیم ملوان بندرانزلی پیوستند.

این در حالی است که برخی از بازیکنان فصل گذشته ملوان نیز قرارداد خود را با این تیم تمدید کردند تا کادرفنی ملوان با ترکیبی از بازیکنان فصل گذشته و جدید در رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر حضور یابد و دست کادرفنی برای ایجاد تاکتیک‌های متفاوت باز باشد.

ملوان برای کسب آمادگی بیشتر نیز یک اردوی یک هفته‌ای در تهران برپا کرد و سه بازی تدارکاتی نیز انجام داد که ماحصل این بازها در تهران، یک پیروزی برابر هوادار تهران، یک تساوی مقابل نساجی و یک شکست برابر چادرملو بود.

این در حالی است که تیم فوتبال ملوان عصر روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه در هفته اول رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر باشگاههای کشور در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی میزبان تیم ذوب آهن اصفهان است و اولین بازی خود را باید در خانه برگزار کند.

افزایش سرعت بازی ملوان نسبت به فصل گذشته

یکی از کارشناسان فوتبال استان گیلان نیز در خصوص وضعیت تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مهدی تارتار سرمربی جدید ملوان سالهاست به عنوان مربی در سطح اول فوتبال کشور حضور دارد و از تجربه مناسبی برخوردار بوده ضمن آنکه تیم نیز خوب بسته شده است.

امید هرندی افزود: با توجه به جذب نفرات جدید و نحوه تمرینات این تیم باید انتظار داشت که ملوان نسبت به سال گذشته از لحاظ سرعت، بازی بهتری ارایه دهد و سرعت انتقال بازی در این تیم افزایش یابد.

کاپیتان و دروازه‌بان اسبق تیم منتخب گیلان ادامه داد: البته فصل گذشته نیز مدیریت و کادرفنی ملوان زحمات بسیار زیادی کشیدند اما از لحاظ داشتن بازیکن تا حدی دست کادرفنی خالی بود اما امسال بازیکنان خوبی جذب شدند.

وی که سال‌ها تیم‌های گیلانی را در رقابت‌های مختلف کشور هدایت می کرد، بیان کرد: با توجه به نفرات جذب شده، انتظار می رود که تیم ملوان در رقابتهای فصل جاری دغدغه سقوط را نداشته باشد و در میانه های جدول قرار گیرد.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: تیم ملوان از دروازه‌بانان جوانی برخوردار است که امیدواریم بتوانند تجربه لازم را نیز کسب کنند اما در سایر خطوط، این تیم اینک دارای بازیکنان باتجربه‌ای است.

طرفداران نقطه قوت ملوان در بازی‌های خانگی

هرندی به طرفداران ملوان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه ملوان از طرفداران پرشمار و پرشوری برخوردار است که در بازیهای خانگی با حمایت خود به تیم روحیه می دهند که این امر یکی از نقاط قوت ملوان محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: به هرحال همیشه طرفداران ملوان در بازیهای خانگی کمک شایانی به این تیم کرده اند و در رقابت‌های فصل جاری نیز همانند گذشته این تیم از این امتیاز خود سود خواهد برد و امید است که همه بازی‌ها در فصل جاری با حضور تماشاگران برگزار شود.

وی به وضعیت نامطلوب چمن ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه وضعیت این چمن به هیچ وجه مطلوب نیست و این امر برای ملوان مشکل ساز خواهد شد که امیدواریم مسئولان هرچه سریع‌تر به فکر مرمت و ترمیم چمن این ورزشگاه باشند.

این کارشناس فوتبال اظهار کرد: به هرحال لیگ برتر را می توان به ۲ بخش تقسیم کرد که یک بخش مربوط به تیمهای متمول است که در نیمه اول جدول قرار می گیرند و بخش دوم نیز تیمهای متوسط هستند که ملوان نیز در این بخش قرار دارد.

آمادگی ملوانان برای حضور در لیگ برتر با جذب ۱۳ بازیکن جدید

وی اضافه کرد: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و ملوان با آسیب دیدگی غیرمنتظره بازیکنان خود مواجه نشود، پیش بینی می شود که این تیم در بین تیمهای بخش دوم لیگ برتر موفق عمل کرده و جایگاه مناسبی کسب کند.

امید هرندی در خاتمه بیان کرد: اگر ملوان بتواند رتبه هشتم یا نهم را کسب کند عملکرد مناسبی از خود به نمایش خواهد گذاشت و امید است که در نهایت نیز این تیم رتبه خوبی کسب کرده و از هفته اول نتایج قابل قبولی به خصوص در بازیهای خانگی بدست آورد.

۲ بازی تاثیرگذار ملوان در ابتدای فصل

سیدامیر فرحسینی یکی دیگر از کارشناسان فوتبال گیلان نیز در خصوص وضیعت تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازیکنان ملوان نسبت به فصل گذشته فنی تر، باتجربه‌تر و بهتر هستند و مسئولان این تیم با توجه به بازیکنانی که جذب کردند، از لحاظ فردی بهتر از فصل گذشته هستند.

وی افزود: تیم ملوان در هفته نخست باید در یک بازی خانگی مقابل ذوب آهن اصفهان قرار گیرد که مهدی تارتار سرمربی کنونی ملوان فصل گذشته هدایت ذوب آهن را برعهده داشت و به طور حتم شناخت نسبی از این تیم دارد.

وی که سال‌ها به عنوان مدیر و سرمربی در تیم‌های پایه سپیدورد حضور داشت، ادامه داد: اگر ملوان بتواند در بازی نخست خود برابر ذوب آهن به برتری دست یابد و در هفته دوم نیز مقابل استقلال که هنوز به مرز آمادگی نرسیده به تساوی برسد با چهار امتیاز می تواند روند بسیار خوبی را در ادامه لیگ طی کند.

این کارشناس فوتبال گیلان اضافه کرد: البته این امر منوط به پیروزی در بازی نخست است و با وجود اینکه ملوان در بندرانزلی مقابل حریفش قرار می گیرد، شانس پیروزی این تیم نسبت به حریف زیادتر است و به طور حتم تارتار نیز راههای مقابله با تیم ذوب آهن را به خوبی می داند.

معاون اسبق تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: به هرحال ۲ بازی نخست لیگ بسیار مهم است و به طور حتم کادرفنی ملوان نیز حساب ویژه ای برای کسب امتیاز از این ۲ بازی باز کرده اند تا با روحیه مناسب لیگ را ادامه دهند.

جای خالی مربیان و بازیکنان بومی در ملوان

فرحسینی در ادامه به وضعیت کادرفنی و بازیکنان ملوان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بندرانزلی همواره از مربیان بسیار ارزشمندی در رشته فوتبال برخوردار بوده و هست که برخی از آنان همواره در کادرفنی ملوان حضور داشتند که به طور حتم حضور آنان یکی از نقاط قوت تیم بود.

وی گفت: اما در کادرفنی جدید فقط بهروز فداکار به عنوان مربی بومی حضور دارد و جای یک یا ۲ مربی بومی و کاربلد دیگر در کادرفنی ملوان خالی است که انتظار می رفت که مسئولان باشگاه و مهدی تارتار از وجود مربیان بومی بیشتری در کادرفنی سود ببرند.

وی افزود: در لیست ملوان بازیکن بومی چندانی حضور ندارد در حالی که انتظار می‌رفت ۶ سهمیه زیر ۲۳ سال از بازیکنان بومی و از باشگاه ملوان استفاده و جذب شوند که این امر نیز تحقق نیافت و امید است که این کم توجهی به ظرفیت بومی، در طول رقابتها مشکلی برای این تیم ایجاد نکند.

آمادگی ملوانان برای حضور در لیگ برتر با جذب ۱۳ بازیکن جدید

این کارشناس فوتبال در بحث هواداران ملوان نیز بیان کرد: ملوان یکی از تیمهایی است که از پشتوانه خوب طرفداران برخوردار است و این هواداران در بازی های خانگی به طور کامل از تیم خود حمایت می کنند و حضور مربیان بومی در کادرفنی نیز در این خصوص تاثیر مثبتی داشته و امید است که حداقل یک یا ۲ مربی بومی، کاربلد و سرشناس بندرانزلی که همواره از باشگاه ملوان به فوتبال گیلان و ایران معرفی شدند، در کادرفنی حضور یابند.

فرحسینی خاطرنشان کرد: به هر حال ملوان که همواره بازی‌های تهاجمی و تماشاگرپسند را از خود به نمایش می گذارد، با توجه به خرید و جذب بازیکنان جدید در رقابتهای فصل جاری نتایج بهتری نسبت به فصل گذشته کسب کرده و در نهایت در جایگاه مناسبی قرار گیرد.

با توجه به نظر کارشناسان، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با توجه به بضاعت خود بازیکنان خوبی جذب کرده و از لحاظ داشتن مهره نیز نسبت به فصل گذشته بهتر شده و بازیکنان باتجربه ای را به خدمت گرفته که به طور حتم تجربه این بازیکنان می تواند در کسب نتایج مطلوب این تیم تاثیر مثبتی داشته باشد.

از سوی دیگر پیروزی در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر نیز برای ملوان بسیار مهم است و از نظر کارشناسان اگر تنها نماینده گیلان در رقابت‌های لیگ برتر در بازی خانگی خود برابر حریفش به برتری برسد با روحیه بسیار خوب می تواند در سایر دیدارها مقابل حریفان خود صف آرایی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha