۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85191798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم استان زنجان از مرز ۳۰۰ هزار تن گذشت

زنجان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از خرید تضمینی ۳۰۷ هزار و ۳۶۴ تن گندم از کشاورزان زنجانی تا ۱۵ مرداد جاری خبر داد.

ولی الله زمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گندم از طریق ۴۰ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار تن گندم در قالب خرید توافقی از کشاورزان زنجانی خریداری شده است، اظهار داشت: تاکنون ۳۷ هزار و ۸۷۵ محموله گندم از ۱۵ هزار و ۳۹۰ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان یادآور شد: بیش از یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی پرداخت شده است که تا تاریخ ۱۳ تیر امسال گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند.

وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزار تومان است.

زمانی با تاکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران عزیز طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می شود.

وی در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان خاطرنشان کرد: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوط، فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی گفت: خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از ۲۵ خرداد ماه سال جاری آغاز شده است و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha