۴۶ گردشگر سلامت در بیمارستان شهر مرزی درگز خراسان رضوی پذیرش شدند

مشهد-ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان درگز گفت: ۴۶ گردشگر سلامت از ابتدای سال جاری تاکنون به بخش بیماران بین الملل بیمارستان امام خمینی(ره) درگز مراجعه کرده و پذیرش شدند.

دکتر علیرضا قنبری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به همجوار بودن این شهرستان با کشور ترکمنستان، وجود پایانه مرزی و رفت و آمد مسافران ترکمنستانی، بخش بین الملل بیمارستان با ۱۲ تخت به منظور ارائه خدمات درمانی به گردشگران خارجی در شهریور ماه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از مجموع ۴۶ گردشگر سلامت ۱۰ بیمار در بخش بیماران بین الملل (IPD -( International Patient Department، هفت بیمار در بخش اورژانس بیمارستان بستری موقت شده و تحت نظر قرار گرفتند، ۲۹ گردشگر دیگر نیز توسط پزشک ویزیت و مداوا شده و چهار بیمار نیز مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان درگز با اشاره به مجهز بودن بیمارستان امام خمینی(ره) درگز گفت: پیش از این سفیر کشور ترکمنستان در ایران رضایت خود را از ارائه خدمات درمانی و پزشکی به هموطنانش اعلام کرده بود.

قنبری افزود: این شهرستان نقش مهمی در تفاهمنامه منعقد شده در حوزه گردشگری سلامت بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد با متولیان این امور با کشور ترکمنستان دارد.

شهرستان مرزی و کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو، ۱۳۶ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha