سامانه کمک ناوبری فرودگاه مشهد با ۲۶ سال قدمت از مدار خارج شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: سامانه قدیمی کمک ناوبری "ILS-DME" فرودگاه مشهد پس از ۲۶ سال فعالیت امروز، ۱۶ مرداد ماه با هدف ایمنی پرواز از جریان سرویس‌دهی خارج شد.

محمود امانی بنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه کمک ناوبری پیرامون نشست و برخاست هواپیما، امتداد طول باند و زاویه نشست، اطلاعات لازم را به خلبان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: در خاموشی سیستم کمک ناوبری قدیمی و تا راه اندازی سامانه جدید، ایمنی نشست و برخاست پروازها از طریق بکارگیری سایر سامانه های خروجی فرودگاه مشهد انجام می شود.

مدیر کل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: نصب سامانه جدید کمک ناوبری فرودگاه مشهد از پیشرفت چشمگیری برخوردار است و ضمن نصب فیزیکی ۱۰۰ درصدی، سیستم آماده تنظیمات اولیه است.

امانی ادامه داد: این سیستم پس از چک پروازی به زودی بهره‌برداری می‌شود تا در روزهای گرم و سرد سال، یاریگر متخصصان در نشست و برخاست ایمن پروازهای مسافران و زائران رضوی باشد.

وی بیان داشت: نصب سامانه جدید کمک ناوبری با توجه به وضعیت جوی فرودگاه مشهد در شرایط مه‌، گرد و غبار و یا هنگام بارندگی و فرود پروازها، به کاهش تاخیر و فرود ایمن پروازها کمک شایانی می‌کند.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha