۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85192902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهضت روشنگری خبرنگاران، خدمت به نظام و کشور است

خرم آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با صدور پیام تبریکی به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: نهضت روشنگری خبرنگاران در میادین مختلف، خدمت به نظام اسلامی و کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در پیام تبریک روز خبرنگار اظهار داشته است: ۱۷ مرداد، به عنوان روز خبرنگار، یادآور مجاهدت عزیزانی است که در جایگاه رفیع خبرنگاری، رسالت خطیری را بر عهده داشته اند و با مدد از قلم‌های پاک،صادق و توانای خود، روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی را برای جامعه به ارمغان می‌آورند.

این پیام می افزاید: خبرنگاران این سفیران صدیق، روشنگران عرصه اجتماعی و حافظان شفافیت، شغل شریف خود را با عشق و هنر درآمیخته و با سلاحِ سلامت نفس و قلم، در راه جستجوی حقیقت با صدق گفتار و عمل و دشواری‌های فراوان تلاش می‌‏کنند تا آگاهی درستی از واقعیت‌های اجتماع را به افکار عمومی هدیه کنند.

در پیام آمده است: امسال، روز خبرنگار با ایام اسارت اسرای مظلوم کربلا، بعنوان مجاهدان عرصه تبلیغ، خون، جهاد، شهادت، آزادگی و مردانگی مقارن شده است، همان خصوصیاتی که باید از گفتار و قلم شما خبرنگاران گرامی موج بزند که این نهضت روشنگری و ایجاد شور و شعور شما خبرنگاران در میادین مختلف، خدمت به اسلام، انقلاب و میهن عزیز اسلامی است.

امام جمعه خرم آباد اظهار داشته است: آنچه امروز از همه رسانه‌ها و از جمله خبرنگاران سختکوش درخواست دارم این است که در گام دوم انقلاب، قلم و رسانه باید برای رسیدن به قله اخلاق و معنویت، پیشرفت و عدالت اجتماعی و نفی تبعیض و توصیه‌های فراقانونی، تلاش مضاعف داشته باشند، قطعا تحول همراه با جهش استان و رسیدن به نقطه مطلوب که آرزوی دست یافتنی همه مردم ما است، با کمک همه اهل قلم و خبرنگاران بصیر و بینا میسر است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی افزوده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان وطن و حرم و شهدای خبرنگار، بویژه شهید محمود صارمی، که شجاعانه جهاد کردند و پرکشیدند، روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران فرهیخته که با تعهد، وظیفه شناسی، دلسوزی، آگاهی بخشی، تراوش اندیشه و جاری سازی آن با قلم در جهت عینیت بخشیدن به اهداف بلند نظام اسلامی، تنویر افکار عمومی جامعه را رقم می‌زنند، تبریک عرض نموده و سلامتی و موفقیت فعالان حوزه رسانه را از خداوند منان درخواست می‌نمایم.

سال ۱۳۷۷ شهید محمود صارمی از خبرنگاران خدوم و صدیق خبرگزاری جمهوری اسلامی به ‌عنوان نماینده ایرنا در شهر مزار شریف کشور افغانستان مشغول فعالیت بود که با حمله گروهک تروریستی طالبان شربت شهادت را نوشید و شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مرداد ماه را از سال ۱۳۷۸ (یک سال بعد از شهادت محمود صارمی) به یاد این شهید بزرگوار روز خبرنگار نامید.

۲۷۴ رسانه چاپی و الکترونیکی لرستان مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha