استاندار گلستان: ایرنا رسانه‌ای بن‌بست‌شکن و مطالبه‌گر است+ فیلم

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: ایرنا در صف اول مطالبه‌گری، حضوری فعال و درخشان دارد و با اقدامات و شیوه‌های جدید در تولید و انتشار اخبار به‌خصوص در موضوعات مغفول مانده، همواره بن‌بست شکنی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌محمد زنگانه روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: نقش رسانه در حکمرانی متعالی، محوری و غیرقابل کتمان است و ایرنا تلاش کرده در این مسیر به نقش کلیدی خود عمل کند.

وی بیان کرد: بررسی عملکرد این رسانه در دوران فعالیت دولت سیزدهم نشان می‌دهد ایرنا با ایستادن در فضای درست مطالبه‌گری، به دنبال زمینه‌سازی برای حل مشکلات از طریق تعامل سازنده با مسوولان است.

استاندار گلستان ادامه داد: تقویت ارتباط بیشتر مدیران با مجموعه رسانه‌ای استان، به توسعه پایدار گلستان منجر خواهد شد و بر همین اساس باید از فرصت فعالیت رسانه‌ها به درستی بهره برد.

زنگانه گفت: یکی از ارکان محوری حکمرانی متعالی، پاسخگویی مدیران است که همه مسوولان باید در راستای شفافیت باید به این اصل مهم پایبند باشند.

وی بیان کرد: در صورت نقد سازنده و انعکاس صحیح مشکلات از درگاه رسانه، حل مشکلاتی که در شرایط عادی به زمانی طولانی احتیاج دارد در زمانی کوتاه‌ به سرانجام خواهد رسید.

استاندار گلستان در ادامه به تلاش دولت سیزدهم برای حل مشکلات قدیمی و ریشه‌ای گلستان اشاره کرد و گفت: بسیاری از اهدافی که در ابتدای فعالیت دولت مورد توجه قرار داشت بر اساس زمانبندی محقق شد و در برخی حوزه‌ها حتی از برنامه فراتر رفت.

زنگانه بیان کرد: با وجود اقدامات انجام شده، با نزدیک شدن به انتخابات، فضای خبری و سیاسی استان از رویه حرفه‌ای خارج شده و شاهد رفتارهای ناخوشیایند هستیم که برخی با دادن اطلاعات غلط به مردم، امید را در جامعه کاهش می‌دهند.

عمل ۱۲۰ درصدی به تعهد اشتغال

وی افزود: یکی از اقدامات شاخص و مهم دولت سیزدهم در گلستان، زمینه‌سازی برای ایجاد شغل در استان است که طبق بررسی‌ها، در مدت فعالیت دولت آیت‌الله رییسی ۱۲۰ درصد تعهد اشتغال گلستان محقق شد.

استاندار گلستان ادامه داد: این استان در زمینه پرداخت وام از محل تبصره ۱۸ دارنده رتبه دهم قرار دارد و در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ دستگاه‌های اصلی مانند کمیته امداد و بهزیستی با جذب افزون بر ۹۰ درصد اعتبارات در رتبه بالایی ایستاده‌اند.

استاندار گلستان: ایرنا رسانه‌ای بن‌بست‌شکن و مطالبه‌گر است+ فیلم

زنگانه افزود: مجموع این پیشرفت‌ها برای ایجاد شغل در شرایطی است که گلستان از نظر جمعیت و برخورداری از صنایع کوچک و بزرگ در رده‌هایی بالای کشور قرار ندارد و همین اقدامات گویای همت بلند دولت در رفع کمبودهای مرتبط با اشتغال است.

افتتاح سه هزار و ۵۰۰ خانه روستایی در سفر دوم رییس جمهور

وی گفت: همچنین گلستان در رتبه اول ساخت مسکن روستایی کشور قرار دارد که در این راستا همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان سه هزار و ۵۰۰ خانه روستایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار گلستان بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات موثر دولت سیزدهم در گلستان، بازکردن پای نهادهای حاکمیتی برای سرمایه‌گذاری است که در دهه‌های گذشته مسیر حضور این شرکت‌های بزرگ برای جبران کمبودهای اعتباری و سهیم‌شدن در اجرای طرح‌های بزرگ به گلستان هموار نشد که با حمایت دولت ، این مشکل برطرف گردید.

زنگانه راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد را یکی دیگر از خدمات دولت سیزدهم در گلستان برشمرد و گفت: در سفر دوم رییس جمهور جشن احیای ۱۰۳ واحد صنعتی که در دولت سیزدهم بار دیگر به چرخه تولید بازگشتند برگزار خواهد شد.

وی گلستان را به کارگاه عمرانی تشبیه کرد و گفت: در گوشه گوشه این استان، طرح‌های عمرانی کوچک و بزرگ در حال اجراست تا بخشی از عقب ماندگی های به جای مانده از دهه‌های گذشته جبران گردد.

استاندار گلستان رفع نقاط حادثه خیز ، تعریض ۲۰ کیلومتر از ۳۴ کیلومتر جاده کردکوی- بندرترکمن مشهور به جاده مرگ و آسفالت راه روستایی را از جمله خدمات دولت سیزدهم در بخش راه گلستان اعلام کرد.

گلستان آماده میزبانی از رییس جمهور

زنگانه به آمادگی کامل گلستان برای میزبانی از دور دوم سفر رییس جمهور اشاره کرد و گفت: زمان دقیق این سفر معلوم نیست اما مقدمات هماهنگی آن با نهاد ریاست جمهوری در حال انجام است.

وی اظهار کرد: تمایل گلستان میزبانی از رییس جمهور پس از هفته دولت است تا طرح‌های استان تحت الشعاع پروژه‌های کشور قرار نگیرد.

استاندار گلستان افزود: بهره‌برداری از زهکشی اراضی شمال، افتتاح سامانه نوین آبیاری، افتتاح مسکن روستایی، آغاز فاز دوم مجتمع پتروشیمی با ۳۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، آغاز ساخت سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آباد، افتتاح کانال آبرسان خلیج گرگان به دریا، اسکله گردشگری و آغاز ساخت طرح طبیعت‌گردی آشوراده از جمله طرح‌های گلستان برای دور دوم سفر رییس جمهور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha