توجه بی‌سابقه دولت سیزدهم به گلستان با رشد هشت برابری اعتبارات تملک‌دارایی

گرگان_ ایرنا_ استاندار گلستان گفت: توجه دولت سیزدهم به استان گلستان در توزیع اعتبارات تملک‌دارایی بی‌نظیر بوده است به طوری‌که اعتبارات ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن رشد هشت برابری داشته است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد: توجه دولت سیزدهم به این استان در تخصیص منابع و اعتبارات از ۲ هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان به ۱۶ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

وی افزود: این میزان رشد نشان از توجه دولت سیزدهم به عقب‌ماندگی تاریخی استان است که شامل منابع اعتباری استانی، منابع پیوست استانی، ردیف متفرقه، منابع تبصره‌ای و سایر منابع است.

استاندار گلستان گفت: همه در بخش‌های مختلف نظام در تلاش هست حکمرانی متعالی محلی خوب سالم محقق شود.

زنگانه افزود: در این حکمرانی محلی قلب متمرکز این الگو حکمرانی رسانه است، رسانه با همه ابعاد رسالت سنگینی به دوش دارد و جایگاه ارزشمندی دارند.

دوران طلایی توجه به خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان در دولت سیزدهم
استاندار گلستان گفت: ایجاد دوران طلایی توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم براساس کیفیت، آغاز شده است.

زنگانه افزود: اکنون هم‌تلاش تا دستیابی به نتیجه خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم استان گلستان ادامه دارد.

وی یادآور شد: این موضوع مهم با همکاری گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان گلستان با جدیت پیگیری می‌شود.

استاندار گلستان کسب رتبه کشوری کشت قراردادی در زراعت محصولات کشاورزی استان را دیگر موفقیت برشمرد و یادآور شد: سطح زیر کشت قراردادی به ۷۰ هزار هکتار در سال زراعی قبل رسیده است.

زنگانه با تاکید بر روند توسعه کشت پنبه در گلستان، گفت: علاوه بر این، طرح توسعه دامپروری استان با مدیریت عشایری آغاز شده است.

توجه بی‌سابقه دولت سیزدهم به گلستان با رشد هشت برابری اعتبارات تملک‌دارایی

خروج از تک منبعی برداشت آب راه نجات گلستان

استاندار گلستان گفت: راه نجات این استان کمبود تامین آب، خروج از تک منبعی برداشت آب زیر زمینی است.

وی ادامه داد: اکنون ۶۰۰ حلقه چاه آب شرب در استان فعال بوده که به دلیل خشکسالی و کم آبی، دبی تولید آب از این چاه‌ها به ۵۰ درصد کاهش یافته و هرچه جلوتر می‌رویم، دبی آبدهی آن کمتر می‌شود.

زنگانه افزود: حفر چاه آب شرب سیاست غلط بوده و باید به دنبال کار اساسی برای تامین آب موردنیاز استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در این راستا وارد عمل شده و تکمیل و بهره‌برداری سد نرماب مینودشت در دستور کار قرار گرفته و با جدیت پیگیری می‌شود که در این دولت تاکنون ۹۳۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی گفت: این درحالی است که در دولت قبل قرار بود تکمیل و بهره‌برداری از سد نرماب مینودشت با ۳۵۰ میلیارد تومان انجام شود.

استاندار گلستان افزود: شیرین‌سازی آب دریای خزر و تامین آب شرب ساکنان غرب استان و نیاز صنعت، کار دوم اساسی دولت سیزدهم بوده که تلاش‌ها در این زمینه در دست انجام است.

وی افزود: این طرح مهم توسط وزارت نیرو، جزو طرح‌های اجرایی قرار گرفته و در کارگروه مقابله با تحریم مصوبه دریافت و مپنا آماده سرمایه‌گذاری است.

زنگانه ادامه داد: خرید تضمینی آب شیرین‌سازی دریای خزر هم توسط وزارت نیرو به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده تا مجوز را بدهد.

وی تاکید کرد: تحقق این طرح با جدیت از سوی مسوولان استان پیگیری می‌شود تا حق مردم استان دریافت شود.

توجه بی‌سابقه دولت سیزدهم به گلستان با رشد هشت برابری اعتبارات تملک‌دارایی

وی همچنین خاطرنشان کرد: همه افرادی که براساس قانون احراز صلاحیت می‌شوند با هر سلیقه‌ای حق حضور در انتخابات دارند.

استاندار گلستان با بیان اینکه ارکان انتخابات نباید به نفع یا علیه کسی ورود کنند، تاکید کرد: تبلیغ از طریق تریبون‌های دولتی ممنوع است و این اقدام جرم محسوب می‌شود.

بهره‌برداری ۲۳۰۰ میلیارد تومان طرح برق در سفر دوم رییس جمهور

استاندار گلستان گفت: بهره‌برداری دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طرح در حوزه برق استان برای سفر دور دوم رییس جمهور آماده شده است.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۷۰۰ میلبارد تومان اعتبار سفر دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان مصوبه شده که هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان آن در دهه فجر سال قبل بهره‌برداری شد.

به گفته وی بقیه اعتبارات برای اجرای طرح‌های حوزه برق در دست پیگیری و اجرا است.

وی همچنین از پیگیری انتقال برق نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول به شهرک هزار هکتاری اترک خبر داد و گفت: این طرح تاخیر دارد و ماتفاوت افزایش قیمت آجر را باید دستگاه مربوطه پرداخت کند.

استقبال از سرمایه‌گذاری در طرح‌های بیابان‌زدایی در گلستان

استاندار گلستان گفت: طرح‌های بیابان‌زدایی در استان مورد توجه بوده و از سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی استقبال می‌شود.

زنگانه افزود: در سفر دوم رییس جمهور به گلستان این حوزه ویژه دیده شده و اعتباراتی هم برای مصوب آماده شده است.

وی گفت: در دور نخست سفر دولت سیزدهم به گلستان هم ۱۱۵ میلیارد تومان مصوبه برای اصلاح و احیا مراتع و بیابان‌زدایی گذرانده شده است که تاکنون ۱۶.۵ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۱۰ میلیارد تومان از محل نفت اختصاص داده شده است.

وی همچنین از اجرای طرح تولید ۹ میلیون نهال در استان در قالب طرح مردمی یک میلیارد تولید نهال طی چهار سال در نخستین سال اجرا خبر داد.

توسعه زیرساخت‌های درمانی گلستان

استاندار گلستان گفت: برای توسعه زیرساخت‌های حوزه درمان از محل مصوبه‌های سفر دور نخست اختصاص یافته است .

وی افزود: برای بیمارستان جایگزین طالقانی گرگان ۴۴ میلیارد تومان، بیمارستان گالیکش ۵۳ میلیارد تومان، بیمارستان گمیشان ۲۵ میلیارد تومان و تعمیرات بیمارستان‌های استان هم ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: در سفر دور نخست رییس جمهور به گلستان در سال ۱۴۰۰، ۷۵۰ میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی استان مصوب شده که ۷۰۰ میلیارد تومان آن از محل فروش اموال و مولدسازی تامین شود.

توجه دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ گلستان
استاندار گلستان گفت: توجه در دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ قابل قبولی دارد.

زنگانه افزود: از محل مصوبه‌های سفر دولت سیزدهم به گلستان تاکنون به آموزش و پرورش۷۴ میلیارد تومان، فرهنگ و ارشاد اسلامی ۶۴ میلیارد تومان، میراث فرهنگی ۲۹ میلیارد تومان، صدا و سیما ۱۳.۸ میلیارد تومان، بنیاد شهید و امور ایثارگران ۳۴.۵ میلیارد تومان، ورزش و جوانان ۳۷ میلیارد تومان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

خطر آلودگی متوجه سواحل خزر و سایت پرورش میگو در گلستان نیست
استاندارگلستان گفت: اکنون خطر آلودگی متوجه سواحل خزر و سایت پرورش میگو در این استان نیست و تاکنون بیش از ۸۰ درصد لکه آلوده در منطقه جمع‌آوری شده و تا سه روز آینده نگرانی از این بابت نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: منشا آلودگی نفتی در منطقه خلیج گرگان مربوط به آلودگی ایجاد شده توسط نیروگاه نکا در استان مازندران بوده و ۲۵ نفر تا ۳۰ نفر از کارکنان این نیروگاه در منطقه استان گلستان حضور یافته و نسبت به جمع‌آوری لکه‌های آلوده اقدام کردند.

زنگانه گفت: مطابق ماده ۱۲ حفاظت از دریا، در برابر آلودگی ایجاد شده توسط نیروگاه نکا، کارکنان آن در منطقه حاضر شدند و اقدام لازم را انجام دادند.

ساخت و ساز در «حیدرکلا مینودشت» ممنوع است
استاندار گلستان گفت: اداره کل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری گلستان طی مکاتبه‌ای اعلام کرده که روستای «حیدرکلا» در شهرستان مینودشت فاقد هرگونه کد روستایی بوده و ساخت و ساز در آن ممنوع است.

زنگانه افزود: ۱۶ پرونده تخلف برای ساخت و ساز در این منطقه ییلاقی که اهالی آن کوچ داده شده بود، تشکیل شده و پنج مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان به علت تخلف از مسیرهای قانونی از سال ۱۳۹۵ تاکنون احضار شده‌اند.

به گفته وی اهالی این روستای ییلاقی برای حفظ جنگل‌ و دلایل مختلف دیگر از جمله در معرض بحران و رانش بودن منطقه، در قالب طرح کوچ، از منطقه خارج شده و کد روستایی آن هم حذف شده است.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی گلستان در سفر دوم رییس جمهور
استاندارگلستان گفت: عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی گلستان که زیر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سال‌ها متوقف شده بود، با پیگیری در دولت سیزدهم، به مرحله دوباره از سرگیری عملیات اجرایی بازگشته و در سفر دومین رییس جمهور به استان آغاز می‌شود.

زنگانه افزود: اکنون برای احیای این طرح، کد بورسی آن صادر شده و داد و ستد آن هم فعال شده است.

در مجتمع پتروشیمی گلستان حدود ۹۰ هزار از اهالی گلستان سهامدار هستند.

وی پیگیری راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون، اجرای طرح‌های گردشگری از جمله آشوراده، عملیاتی شدن تله‌کابین در شهرهای علی‌آبادکتول و گرگان، توجه به وضعیت آرد و نان ساکنان منطقه، اجرایی شدن طرح گردشگری زیارت گرگان، جشن احیای ۱۰۳ واحد راکد در سفر دور دوم رییس جمهور، پیگیری حل موانع دفن زباله در سایت آق‌قلا، دریافت سهمیه لیگ برتر برای گنبدکاووس، توجه به انتخابات پیشرو و فراهم کردن زمینه مشارکت باشکوه اهالی استان در این عرصه از دیگر موارد طرح شده توسط استاندار و معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این نشست بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha