۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 931
کد خبر: 85195285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس سازمان بسیج سازندگی: قله حرکت‌های جهادی تربیت نسل محسن حُججی‌ها است

اصفهان-ایرنا-رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت:نوک قله حرکت‌های جهادی تربیت نسل محسن حججی‌ها، دانشگرها و آرمان‌ها و روح الله‌ها است.

به گزارش ایرنا، سردار محمد زهرایی پنجشنبه در آیین اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی سه و تقدیر از خبرنگاران جهادگر در سالن امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) افزود: بسیج لشکری انسان‌ساز برای انقلاب است و در تمدن نوین اسلامی باید پیش رو و پیش‌قراول باشد.

وی ادامه داد: قرن پانزدهم هجری، قرن شگفتی‌های اسلام است و آنان‌که امروز قد عَلَم کرده‌اند جهادگرانی هستند که بی‌تفاوت نیستند و هم در زمین و هم در زمان با ولیّ خودشان هستند.

وی اظهارکرد: رزمایش جهادگران فاطمی یعنی اقتدار جهادگران خدمت رسان، هم افزا کردن و منجسم کردن خدمات و به میدان آوردن ظرفیت‌هایی که بیش از ظرفیت انسانی است، خیلی از جوانان از نعمت خدمت رسانی به دیگران محروم هستند ولی خداوند متعال این توفیق را به شما داده است که خدمت کنید.

سردار زهرایی ادامه داد: امروز در موقعیتی هستیم که توفیق خدمت داریم و باید هر روز به لشکر خودمان آدم‌هایی از جنس انقلاب و افرادی که بی‌تفاوت نیستند و با ولیّ خودشان در زمین زمان همراه هستند بیفزاییم.

وی تصریح کرد: در این دوران، بحران هویت و جنگ تمام عیار ترکیبی دشمن علیه ایران اسلامی که معناها را تغییر می دهد و حقایق کف میدان را به صورت وارونه در فضای مجازی معرفی می‌کند، باید با کارهای واقعی، امیدآفرین و خدمت رسان این ورق را برگردانیم.

زهرایی یادآور شد: فتنه سال گذشته نشان داد، آرمان‌ها و روح الله عجمیان‌ها که از گروه‌های جهادی برخواسته بودند،توانستند ورق را به نفع نظام اسلامی برگردانند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با توضیح در مورد واژه "ممهدین" که در دعای زیارت عاشورا آمده است، گفت: "ممهدین" افرادی بودند که بسترساز برخی حوادث و رُخدادها شدند.

وی ادامه داد: خیلی از افراد دچار خطای محاسباتی هستند و "ممهدین" یا "بسترسازان" کسانی بودند که سیاهی لشکر در لشکر "عمر سعد" بودند، یا اینکه سیاهی لشکر بودند و تیراندازی نکردند و قلبا با امام مشکل نداشتند اما در لشکر دشمن حاضر شدند.

سردار زهرایی افزود: "ممهدین" کسانی بودند که بستر بستن آب روی امام و یارانشان را فراهم کردند و امروز هم باید از "ممهدانی" سخن گفت که ایمان دارند و با ولیّ خودشان تا شب عاشورا پیش می روند، اما استقامت نمی کنند و بر می‌گردند.

وی اظهار کرد: "ممهدین"و "بسترسازان" به زارعت و عبادت مشغول شدند و بهانه آوردند و در لشکر امام نبودند و "ممهدین" ویژگی‌های زیادی دارند که ۲ ویژگی آن‌ها یعنی بی‌تفاوتی و در زمین و زمان با ولیّ خودشان نبودن اصلی‌ترین این ویژگی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: "بی‌تفاوت‌ها"، جزو بسترسازان هستند که باطل را به طور موقت بر حق غلبه می‌دهند و افرادی هستند که در طول تاریخ بلاهای زیادی را بر سر جبهه حق آورده‌اند و چنین افرادی در صحنه عاشورا بودند و امروز هم مشابه آن‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: "ممهدین" در زمان و زمین با ولیّ خود نیستند، شما می‌توانید "سلیمان ابن صرد خزاعی" باشید و قبل از واقعه عاشورا ۱۲ هزار نامه به واسطه شما به امام برسد، اما صبح تا ظهر عاشورا با امام نباشید و بعد از ظهر عاشورا "نهضت توابین" را راه بیندازید و چندین هزار نفر در خونخواهی از خون امام به شهادت برسند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در زمان با ولی بودن مهم است، گفت: می‌توانید در زمان با ولی خود باشید اما در زمین ولی نباشید. ۶۰ بار پای پیاده به "مکه" بروید و جانباز "صفین" باشید ولی در زمان مناسب با ولی نباشید اما به جای اینکه پشت ولیّ باشید روی سینه ولیّ باشید و سرش را جدا کنید.

سردار زهرایی، تصریح کرد: امروز جهادگران بسیجی ما لشکر خوبان امام زمان (عج) در زمان و زمین ولیّمان هستند که نه تنها بی‌تفاوت نیستند بلکه بی‌تفاوت‌ها را هم به حرکت در می‌آورند و موتور محرک در انسجام بخشی و بسیج کنندگی هستند تا از همه بی تفاوت‌ها لشکری برای خدمت به امام زمان (عج) یسازند.

به گزارش ایرنا، همایش "جهادگران فاطمی سه" با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور و جمعی از مسوولان و سپاه صاحب الزمان(عج) و بسیجیان استان اصفهان برگزار شد.

همچنین در این همایش از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایرنا اصفهان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha