استاندار: ۷۵ درصد زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تامین شد

شهرکرد_ ایرنا_ استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۵ درصد زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن در این استان تامین شده است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری به خبرنگاران تاکید کرد: ۸۵ درصد توپوگرافی استان کوهستانی است و کمبود زمین وجود دارد.

وی سهم چهارمحال و بختیاری از طرح نهضت ملی مسکن را ۵۳ هزار واحد مسکونی دانست و افزود: از این تعداد ۴۱ هزار واحد مسکونی شهری و بقیه روستایی است.

حیدری تصریح کرد: سه هزار واحد مسکونی روستایی در طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری آماده تحویل است که سال‌جاری به متقاضیان واجد شرایط تحویل می‌شود.

وی روند پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی شهری در چهارمحال و بختیاری نسبت به بازدید قبلی را قابل‌قبول‌تر دانست و یادآور شد: این استان از نظر تامین زمین و ساخت‌وساز در طرح نهضت ملی مسکن رتبه نهم کشور را دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: از هم‌استانی‌های واجد شرایط نهضت ملی مسکن درخواست می‌شود نقدینگی خود را بیشتر کنند تا طرح‌ها سریع‌تر تکمیل و بهره‌برداری شود.

حیدری گفت: بانک‌های عامل مصوبه اخیر شورای‌عالی مسکن کشور برای افزایش وام طرح نهضت ملی مسکن از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کاهش سود از ۲۳ به ۱۸ درصد عملیاتی کنند.

به گزارش ایرنا، در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.
استان چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha