تمرکز تخصیص اعتبارات گیلان بر تکمیل پروژه‌های موردتقاضای مردم است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان تمرکز تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۲ را بر اتمام پروژه‌های مهم و موردتقاضای مردم عنوان کرد و گفت: اولویت تخصیص اعتبارات با پروژه های نیمه تمام است و دستگاهها باید نظارت دقیقی بر نحوه اجرا و تکمیل این پروژه‌ها داشته باشند.

اسدالله عباسی شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در استانداری گیلان با تاکید بر اینکه تمرکز بر پروژه‌هایی باشد که به لحاظ فراوانی با تقاضای بیشتری از سوی مردم مواجه است. اگر در این بخش با کسری اعتبارات روبرو باشیم می توان از توان نمایندگان و سایر دستگاهها برای اتمام پروژه ها بهره گرفت.

عباسی در مورد تبادل موافقت نامه ها نیز گفت: تبادل موافقت نامه ها باید حداکثر تا نیمه مرداد ماه انجام شود. در خصوص جذب اعتبار ۱۴۰۱ نیز باید تا پایان مرداد این منابع جذب شده باشد اما شواهد نشان می دهد برخی از دستگاهها موفق به جذب کامل اعتبارات نشده‌اند که باید سریعتر این منابع را در جای خود صرف کنند.

وی از سازمان برنامه و بودجه استان خواست: طی جلسه ای در هفته آتی عملکرد دستگاهها در این رابطه ارائه و بررسی و نتیجه اعلام شود.

استاندار گیلان تاکید کرد: اعتبارات ۱۴۰۲ نیز باید حداکثر تا پایان مرداد با برگزاری جلسه از سوی سازمان برنامه و بودجه مشخص شودو در مورد تخصیص اعتبار تعمیر و تجهیز دستگاههای اجرایی این موارد در بودجه نهایی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان، در بحث جذب اعتبارات تخصیصی سفر بهمن ماه ۱۴۰۰ رئیس جمهوری به استان از محل اعتبارات توازن منطقه ای نیز ۱۰۰ میلیارد تومان هنوز توزیع نشده است که در جلسه آینده گزارشی با لحاظ اولویت ها در این زمینه ارائه شود.

وی یادآوری کرد: در خصوص جذب تسهیلات تبصره ۱۸؛ برخی از دستگاهها موفق به جذب حداکثری اعتبارات نشده‌اند که این دستگاهها باید توجه کنند حداکثر طی ۶ ماه نسبت به جذب اعتبارات اقدام نمایند در غیر اینصورت از سهمیه آنها کسر خواهد شد.

عباسی تاکید کرد: در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ طرح ها و پروژه های کارفرمایی باید در دستور کار قرار گیرد و معاونت هماهنگی امور اقتصادی در توزیع پرداخت تسهیلات نظارت کرده و ظرف ۲ ماه گزارش دقیق از نحوه پرداخت ارائه کند.

وی خواستار سرعت بخشیدن به امور مربوط به پروژه های تامین مسکن استان شد و افزود: این استان در شورای عالی مسکن شرایط نسبتا خوبی دارد اما باید در ردیف ۱۰ استان برتر این شورا قرار گیرد.

وی گفت : باتوجه به شرایط زیرساختی در بخش‌های زیرسازی، بسترسازی، فوندانسیون پروژه‌های مسکن ملی گیلان شرایطی بسیار متفاوتی از استان‌های مرکزی، قزوین و زنجان قرار دارد اما در مجموع باید به تعهدات مسکن خود سرعت بیشتری دهیم.

استاندار گیلان همچنین از ادارات کل راه و شهرسازی و آموزش و پرورش استان خواست: مشکلات موجود در زمینه مولدسازی اموال خود را حل کنند، اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان نیز لیست عرصه ها و مستحدثات و نیز ادارات را در کمسیون مربوطه ارائه کند تا نسبت به تعیین ارزش، تغییر کاربری و تبدیل به احسن کردن آن در اقتصاد و دارایی اقدام فوری انجام شود.

عباسی با اشاره به سفر وزیر تعاون در هفته گذشته به استان گیلان گفت: رهاورد این سفر برداشت گام های مهمی در بخش سلامت، افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی و ارتقای بخش سلامت برای بیمه شدگان تامین اجتماعی بود و تصمیمات خوبی در مورد افزایش تعداد مولدین دام در بخش کشت و صنعت، رشت الکتریک، کفش ملی و کارخانه چوکا گرفته شد.

وی انجام این سفرها را کاربردی و عملیاتی دانست که با دستور رئیس جمهور انجام می‌شود و افزود: در آینده نزدیک سفر وزیر نیرو و وزیر صنایع را برای بررسی موضوعات مختلف به استان گیلان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در تخصیص اعتبارات اگر دستگاهی مشکلات مدیریتی خود را رفع نکرده باشد حمایت لازم را از آن دستگاه نخواهیم داشت چون نشان داده که عقب ماندگی های داخل سازمانی دارد.

وی تلاش دولت را توزیع عادلانه منابع برای همه مناطق و شهرستانها با نظر نمایندگان اعلام کرد و افزود: اعتبارات استان در ۲ ابر پروژه راه آهن و آزادراه متمرکز شده و انتظار داریم این پروژه‌ها به زودی مراحل پایانی خود را طی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha