فیلم | مانور منطقه‌ای مقابله با زلزله ۶.۸ ریشتری و تخریب بند خاکی در ساوه

ساوه - ایرنا - مانور مقابله با زلزله ۶ و هشت دهم ریشتری و تخریب بند خاکی روز شنبه با حضور وزیر کشور و همکاری ۲۵۰ گروه امدادرسانی شهرستان‌های ساوه، زرندیه و تفرش در سد الغدیر ساوه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مانور یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از نیروهای ۳۵ دستگاه عضو ستاد مدیریت بحران استان مواردی همچون اسکان افراد آسیب دیده، تامین مایحتاج خوراکی و آشامیدنی، تخلیه و آواربرداری، امداد هوایی، خدمات پیش بیمارستانی، نجات مصدومان و رهاسازی جنازه ها از زیرآوار، نجات غریق از داخل آب، برپایی بیمارستان صحرایی، انتقال مصدومان و جنازه‌ها، تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز برای زلزله زدگان، تامین ارتباطات مخابراتی و احداث جاده را تمرین کردند.

در این مانور، پس از وقوع زلزله ۶ و هشت دهم ریشتری ۷۰ منزل مسکونی در یکی از روستاهای فرضی با ۱۲۰ خانوار سکنه تخریب، ۲۵ نفر مصدوم و هفت نفر به علت تخریب آوار و یک نفر نیز به علت غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر کشور، رییس جمعیت هلال احمر ایران، رییس ستاد مدیریت بحران کشور، استاندار مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران شهرستان های ساوه، تفرش و زرندیه نیز در این مانور حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha