۲۱۷ میلیارد ریال بابت تامین نهاده دامی برای عشایر استان سمنان تضمین شد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان گفت: ۲۱۷ میلیارد ریال ضمانت‌نامه بانکی از سوی این صندوق به منظور تامین به‌موقع و مدت‌دار نهاده مورد نیاز عشایر با قیمت و شرایط مناسب صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اکبری روز یکشنبه در نشست تبیین دستاوردهای صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان سمنان افزود: این صندوق در حمایت از توسعه بخش کشاورزی امسال و با هدف تأمین مدت‌دار نهاده‌های دامی مورد نیاز عشایر استان توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایری استان سمنان و شرکت تعاونی عشایری کلاته‌رودبار دامغان از شرکت پشتیبانی امور دام استان، اقدام به ارائه ۲ فقره ضمانت‌نامه بانکی کرد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان گفت: مبلغ این ضمانت‌نامه در مجموع ۱۴۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان، گفت: تأمین مدت‌دار و به موقع نهاده مورد نیاز عشایر استان سمنان با قیمت و شرایط مناسب از اهداف این صندوق با ضمانت تشکل‌های بخش کشاورزی است.

وی اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های این صندوق تضمین تشکل‌های فعال بخش کشاورزی استان نزد بانکها و سایر موسسه های داخلی است.

اکبری تصریح کرد: همچنین فرآیند صدور ۲ فقره ضمانتنامه بانکی دیگر در مجموع به مبلغ ۷۷ میلیارد ریال برای ضمانت ۲ شرکت تعاونی عشایری دیگر استان نیز در حال انجام است.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، یک و هفت صدم درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند.

به روایتی، طولانی‌ترین مسیر کوچ عشایر ایران، به طول حدود یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر، مربوط به عشایر پرتلاش طوایف سنگسری در استان سمنان است.

بخش کشاورزی استان سمنان حدود ۵۰ هزار بهره‌بردار در حوزه‌های مختلف تولیدی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha