۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85196294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خرید تضمینی گندم در شاهرود امسال ۲۵ درصد افزایش یافت

شاهرود - ایرنا - رییس اداره تعاون روستایی شاهرود از افزایش ۲۵ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

امید فوقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود هشت هزار تن گندم توسط هشت مرکز خرید شبکه تعاون روستایی شهرستان شاهرود در فصل جاری برداشت از کشاورزان تحویل گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان خرید نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشت، ابراز کرد: سال گذشته تعداد مراکز خرید شهرستان شاهرود هفت مرکز بود که علاوه بر آن امسال یک واحد به جمع مراکز خرید تضمینی گندم اضافه شد.

رییس اداره تعاون روستایی شاهرود ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد از گندم تولیدی و مازاد کشاورزان این شهرستان از طریق شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.

فوقانی اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در مرکز خرید شهر مجن شهرستان شاهرود همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود دارای ۲۱ شرکت تعاونی فعال است که از این تعداد ۲۰ شرکت در وضعیت سودآور قرار دارند.

در زمان اوج برداشت گندم ۳۱ مرکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف استان فعال بود و اکنون ۱۰ مراکز برای خرید تضمینی گندم در استان سمنان فعال است. امسال خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید با اصلاح قیمت از سوی دولت از ۱۱۵ هزار ریال به ۱۵۰ هزار ریال افزایش یافت.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی، در شرایطی که افزایش سطح زیر کشت گندم در استان سمنان تنها یک درصد است، برآوردها نشان‌دهنده افزایش ۳۴ و نیم درصدی خرید گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۸۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.

۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha