قضات و شعبه‌های ویژه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در اصفهان تعیین شد

اصفهان - ایرنا - رئیس کل دادگستری اصفهان از تعیین قضات و شعبه‌های ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با جرائم انتخاباتی در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسدالله جعفری روز یکشنبه در نشست شورای مدیران قضایی استان اصفهان که در محل دادگستری کل اصفهان برگزار شد، افزود: این شعبه‌ها تا بعد از انتخابات، فعال خواهد بود.

وی در ادامه به انجام وظایف قانونی دستگاه قضایی، قبل، حین و بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: مانند دوره‌های پیشین در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند امسال برگزار خواهد شد، دستورالعملی از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شده‌است که بر اساس آن و مطابق با وظایف قانونی، ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با حضور اعضای در دادگستری کل و تمام حوزه‌های قضایی استان، تشکیل شد.
رئیس کل دادگستری اصفهان استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه انتخابات، نماد و مظهر مردم‌سالاری و جمهوریت نظام مقدس اسلامی‌ است و بر اساس راهبردهایی که رهبر معظم انقلاب مبنی بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری در انتخابات ارائه فرموده‌اند، برنامه‌ریزی‌ها از قبل از زمان پیش‌ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به شکل دقیق و هدفمند انجام گرفته و در جلسه‌ای توجیهی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی نیز با شیوه انجام وظایف قانونی در این باره آشنا شدند.
وی از تعیین قضات و شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با جرائم انتخاباتی خبر داد و گفت: قضات و شعبه‌های ویژه در دادگستری استان برای رسیدگی به جرایم انتخابات معین شده است و این شعب تا بعد از انتخابات، فعال خواهد بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری ابراز امیدواری کرد: با انسجام و هماهنگی بین نهادهای نظارتی و اجرایی، انتخابات پیش‌ رو، با سلامت و پرشور برگزار خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری منظم نشست‌های شورای مدیران قضایی استان هر ماه به‌شکل منظم در دادگستری کل استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این نشست‌ها عملکرد دادگستری‌ها و شوراهای حل اختلاف استان ارزیابی و برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات، برنامه‌ریزی و مصوبات ابلاغ و اجرای آن پیگیری می‌شود.
رئیس کل دادگستری اصفهان افزود: برنامه‌هایی نیز در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی و قرارگاه اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب از سوی قوه قضاییه به دادگستری‌ استان ابلاغ می‌شود که در این نشست‌ها درباره چگونگی اجرای آن تصمیم‌گیری و به مدیران قضایی ابلاغ خواهد شد.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha